Selle artikli kontekstis on sõna "osale" kahes tähenduses. Esiteks - osalemine ehk ühiskonna asjades kaasarääkimine. Teiseks aga tähendab see kaasarääkimiseks ja arvamuste avaldamiseks loodud veebikeskkonda www.osale.ee.
Võib küsida, mida ühist on töölepingu seaduse eelnõul või Eesti Euroopa Liidu poliitikal või ettepanekul sigade ringkaitse ära lõpetada või tulumaksu arvel seada sisse lastetusmaks. Õige vastus - kõik need on esitatud ja arutatud osalusveebis.
Viimasel ajal kohtab kodanikuühiskonna ja selle arendamise teemal päris palju nurinat selle üle, justkui poleks võimalusi otsustusprotsessides kaasa rääkida ja justkui ei laseks riik soovijatel arvamust avaldada. Lisandub kurtmine, et poliitikud on TOM portaali välja suretanud. Ent äkki on sobiv kanal arvamuse avaldamiseks ja seisukohtade väljaütlemiseks olemas, inimesed lihtsalt ei ole sellega kursis? Tõepoolest, sellist elektroonilist kanalit nimetatakse osalusveebiks ja see paikneb aadressil www.osale.ee.
Ettevõtluses juba pikka aega kaasa rääkiva institutsiooni esindajana saan kinnitada, et osalusveebist on hea saada varajast infot ministeeriumidel plaanis olevate teemade ja nende kavandatava arutusaja kohta. See aitab valitsusvälistel organisatsioonidel ja mittetulundusühingutel aegsasti arvestada, millal üks või teine teema aktuaalseks muutub.
Alates eelmise aasta juulist toimuvadki osalusveebis avalikud konsultatsioonid: huvilised saavad avalikult esitada oma seisukohti ühiskonnas arutusel olevate teemade, nt seaduseelnõude või strateegiate suhtes.
Esimese aasta kuu jooksul pärast osalusveebi toimima hakkamist olid eri riigiasutused seal korraldanud 33 konsultatsiooni. Keskmiselt vaadatakse iga konsulteeritavat suuremat teemat üle 5000 korra.
Tõsi küll, arvamusi või seisukohti anonüümselt avaldada ei saa. Oma positsiooni esitamiseks tuleb ennast registreerida. Osalusveebis on end kirja pannud üle 600 registreeritud osaleja.
Elu on õpetanud, ja seda kinnitab ka elementaarne loogika, et arvesse võetakse ja saab võtta ainult seda arvamust, mis on avaldatud. Vähe sellest, seisukohti on mõistlik esitada õigele adressaadile adekvaatses vormis, kasutades kõiki võimalusi ja kanaleid.
Ühiskonnaelus osaleda saab osale.ee kaudu. Ja kodanikuportaal TOM ei ole välja suretatud, see on osalusveebi üks osa.
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele