Suurärimees Toomas Luman
ütles eile Tallinna Tehnikaülikoolis toimunud ehitusteaduskonna uue
tugevuslabori tutvustamisel, et tema ettevõttes palku vähendama ei hakata.
„Me ei pea hakkama töötajate palku vähendama,“ ütles Luman aripaev.ee-le ning lisas, et tema veendumus on see, et töötajaga pole kunagi võimalik jõuda rahumeelsele kokkuleppele, ilma, et see ei jätaks väga halba tunnet mõlemale poolele. Kuna aga valdaval enamusel ettevõtetel on fikseeritud palk, siis ei jää neil midagi muud üle, kui palkade kallale kippuda, tõdes Luman.
„Headel aegadele järgnevad halvad ajad. Meie töötajate fikseeritud põhipalk ei moodusta rohkem kui 50% või kaks kolmandikku töötaja kogutulust ja halval ajal lihtsalt boonust ei tule, kuna näitajaid pole ja seetõttu ei peagi meie ühegi töötajaga vaidlema hakkama selle üle, et põhipalka vähendada,“ rääkis Eesti Ehituse suuromanik.
aripaev.ee uuris, et mida soovitab arvamusliider teistele ettevõtjatele ja ettevõtetele, mille peale Luman sõnas: „Tuleb võtta arvesse ainult ühte tõsiasja - keegi ei saa välja anda seda 100kroonist, mida ta pole sisse saanud.“
Eesti majanduse praeguse olukorra kohta ütles Toomas Luman, et nii palju kui tema on raamatuid lugenud, siis seal öeldakse, et majandustsükkel kestab 6-8 aastat. „Meil Eestis on olnud kaheksa järjestikust aastat tugevat majandustõusu!“ rõhutas ta ning lisas, et ei saa siiani aru, kus on siin uudis, kui majandus vahepeal vähe jahtuma hakkab.
Seotud lood
Juhtimiskonsultatsioonifirma PW Partnersi
tegevdirektor Peeter Võrk usub, et palkade vähendamine praeguses
majandusolukorras kõne alla ei tule. Küll aga peaks mõtlema ettevõtte
efektiivsusele ja välja vahetama ülemakstud töötajad.
Kaubandus-Tööstuskoja juht Toomas Luman ei
mõista nuttu ja hala Eesti majanduses. Kes võtsid üleliigseid riske ja tegid
ebamõistlikke otsuseid, on tema arvates ise süüdi, kirjutas Tänavsuu oma
ajaveebis.
Kaubanduskoja juhatuse esimees Toomas
Lumani ütles, oma pidulikus ärihooaja avakõnes, et Eesti ettevõtja ei ole välja
suremas.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.