USA lonkaval autotööstusel on sarnaselt
mõne finantsasutusega sel aastal oodata riigi abi 25 miljardi dollari suuruse
laenugarantii näol.
Eile kohtusid suurtootjate General Motors, Ford ja Chrysler juhid esindajatekoja spiikri Nancy Pelosiga ja nad võeti hästi vastu, kirjutas New York Times. "See on suurpäev," ütles Fordi juht Alan R. Mulally. Chrysleri juht Robert L. Nardelli nimetas saadud toetust lootustandvaks. Kohtumiselt lahkudes nimetasid tööstusjuhid Kapitooliumil veedetud päeva edukaks ja avaldasid lootust, et vastavad otsused saavad selle aasta jooksul teoks.
Kui Wall Street on juba saanud miljardeid dollareid finantstuge ja lähenevad ka valimised, on Kongressi liidritel ilmselt raske ära öelda abist Ameerika sinikraede suurtööandjaile, resümeeris ajaleht. Kui A.I.G. päästmisaktsioon tekitas palju küsimusi mõlema partei poolt, siis toetus autotööstuse aitamisele on kiirelt kasvamas. Mõlemad presidendikandidaadid on laenugarantiisid toetanud - arvestades, kui olulised on peamised autotööstuse osariigid Michigan ja Ohio sügisestel valimistel, pole ses midagi üllatavat.
Demokraat Pelosi kritiseeris eile teravalt Bushi administratsiooni 85 miljardit maksva A.I.G. pinnale aitamise eest, autotootjate garantiisid aga toetas. Ta laiendas oma sõnavõttudes autotööstuse toetamise mõtte kogu majanduse ja töötavate inimeste toetamisele. Siiski on võimukoridorides kuulda ka teravaid hääli hädas ettevõtete ja tervete majandusharude riigi abiga pinnal hoidmise vastu, kuna hetkel see küll "päästvat päeva", pikemas perspektiivis andvat aga soovitule vastupidise tulemuse.
Presidendikampaaniad teevad aga oma töö. Eile esines kandidaat Mccain Michiganis GMi tehase tööliste ees: "Olen siin, et saata sõnum Washingtoni ja Wall Streetile: me ei jäta töölisi siin Michiganis kuivale, andes samal ajal miljardeid maksumaksja raha Wall Streetile. On aeg meie autotööstus taas jalgele tõsta."
Seotud lood
USA autoomanikud püüavad kalli kütuse ja
kehva majandusseisu tõttu lahti saada maasturitest, samas sobivaid uusi autosid
ei ole ja autotööstus jääb tühjade pihkudega.
Nii Volvo kui Saab on Rootsis teada andnud
suurtest koondamiskavadest ja tootmisvõimsuste vähendamisest, sest nende
sõiduautode müük on kukkunud turu üldisest langusest kiiremini.
General Motors sai 2007. aastal 38,7
miljardit dollarit kahjumit, mis on suurim kahjum, mida USA autotööstuskompanii
on kunagi saanud, kirjutab Reuters.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.