USA autoomanikud püüavad kalli kütuse ja
kehva majandusseisu tõttu lahti saada maasturitest, samas sobivaid uusi autosid
ei ole ja autotööstus jääb tühjade pihkudega.
Juuni automüüginumbrid kuivasid USA suuremate autotootjate andmetel kokku, langedes 15 aasta tagusele tasemele, kirjutas CNNMoney.com.
Kütuse hinnatõusule vaatamata aga langes järsult ka mitme ökonoomse auto müük, kuna autotootjad ei suutnud inimesi varustada nende mudelitega, mida ühtäkki nõuti.
Autodata andmetel langes autode aastane võimalik müüginumber juuni tõttu 13,6 miljoni sõidukini, mais oli see veel 14,3 miljonit, mida omakorda peetakse nõrgaks tulemuseks. Aastasele müügiplaanile jäävad tulemused alla 2 miljoni auto ja kaubiku jagu.
Automüük langes aastatagusega võrreldes 18%, mis on kõige järsem langus pärast 2002. aasta oktoobrit, mil vähenemine oli tingitud aasta varasemast rekordmüügist, mitte pikema aja võrdluses madalast nõudlusest.
Müüginumbreid järgiv Edmunds.com oli juuni müüginumbrite languseks ennustanud 12%.
Kuigi raskusi on olnud ka Aasia ja Euroopa autotootjatel, on suurima löögi siiski saanud Ameerika kolm suuremat tootjat, kes peavad toime tulema ameeriklaste järsult muutunud ostueelistustega. Nii on USA tootjad oma koduturul jäänud turuosalt Aasia kaubamärkidele alla.
General Motorsi müüginumbrid langesid juunis möödunud aasta sama kuuga võrreldes keskmiselt 18%. Kaubikute ja kergveokite müük langes 16%, sõiduautode oma aga 21%. Tulemus oli siiski parem kui kardetud. Nimelt kartis GM 25% keskmist langust, suutis seda aga siiski vältida ja säilitas USA turul müüki arvestades siiski suurima autotootja tiitli. GMi aktsia hind tõusis teisipäeval nende uudiste peale 2%.
Teised autotootjad pidid aga oma prognoosidele alla vanduma. Toyota Motor teatas USA turul 21% langusest. Edmunds.com oli Toyotale ennustanud 12% langust.
Ford Motor, mis hoiab GMi ja Toyota järel enda käes USAs 3. kohta, teatas 28% kukkumisest. Edmunds.com-i prognoos oli seatud 25 protsendile.
Teiste tootjatega võrreldes vastutuult rühkinud Honda tegi juunis pisikese tõusu – 1,1%. Edmunds.com pakkus tõusunumbriks 4%, mistõttu jäid ka selle tootja tulemused oodatust nõrgemaks.
Chrysler kaotas Hondale turuosaliste pingereas ühe koha ja platseerus 5. kohale – langus aastatagusega võrreldes 36%. Ka Chrysleri prognoos ei olnud kuigi roosiline, Edmunds.com-i ennustatud 31% langusest aga ei piisanud.
Seotud lood
Värske Automotive News´ 2008 Global Data
Book andmetel müüs Hyundai-Kia autokontsern 2007. aastal kokku pea 4 miljonit
autot, tõustes sellega maailma suuruselt viiendaks autotootjaks. 2006. aastal
oli Hyundai-Kia sama uuringu järgi 6. ning 1999. aastal 11. kohal, teatas firma.
Eelmise kuu müüginumbrid võrreldes möödunud
aasta sama kuuga on jälle languses ja seda seekord lausa 25 protsendi jagu.
USA lonkaval autotööstusel on sarnaselt
mõne finantsasutusega sel aastal oodata riigi abi 25 miljardi dollari suuruse
laenugarantii näol.
Majanduslanguse kartuses taandusid terase-
ja söetootjate aktsiahinnad. Samuti olid kaalukateks langejateks
tehnoloogiaaktsiad ja tarbekaupade tootjad. Tänase seisuga on karuturul Nasdaqi
koondindeksi kõrval juba ka Dow Jonesi tööstuskeskmine. Karuturu äärel seisab
juba ka laiapõhjaline S P 500 indeks.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.