Pole kahtlustki, et turul hakkavad õige pea toimuma korrektiivid ning praegused üksikud teated kinnisvarabüroode tegevuse lõpetamistest saavad kulminatsiooni alles järgmisel aastal.
Mis siis juhtub? Juba praegu teevad kinnisvarabüroode kliendid karmi, kuid õiglase valiku tugevate kaubamärkide kasuks. Müüjaturu tingimustes ei pruukinud olla suurt vahet, kas vara vahendas mõni sõbrast kinnisvaramaakler või suur ja mainekas büroo.
Nüüd on see oluline ning mitte ainult usalduse tõttu kaubamärgi vastu - on käputäis firmasid, kes suudavad analüüsida turgu oluliselt põhjalikumalt kui teised turutegijad ning langevas turukeskkonnas maksab ainult adekvaatne info, olgugi see kliente kainestav.
Suuremad bürood tagavad täisteenuse - vahendus-, hindamis- ja mõnel juhul ka haldusteenuse ühest kohast. Tugevad organisatsioonid leiavad kergemini soodsaima ja mugavaima finantseerija, mis praeguseks on saanud paljudele ostjatele tehingu sooritamisel komistuskiviks.
Klient otsustab, kellelt ta teenust tellib ning kellele oma raha selle teenuse eest viib. Praeguseks on klient oma otsuse teinud ning väikebürood on määratud hääbumisele. Väikestest, alla 10 töötajaga büroodest jäävad ellu vaid need, kes suudavad spetsialiseeruda kindlale sihtgrupile, määraku selle siis piirkondlik, rahvuslik või mingi muu tegur.
Keskmise suurusega kinnisvarabürood kaotavad täielikult oma hindamise turuosa - ligipääs turuinfole on piiratud ning ajaga kaotavad nad lihtsalt oma usaldusväärsuse pankade ees, kelle klientide tarvis hindamisakte koostatakse.
Et vahendusäris ellu jääda, on nad sunnitud liituma, vastasel juhul tuleb samuti tegevus lõpetada. Usutavasti kuuleme järgmisel aastal mitmest "leiva ühte kappi panekust" ja seda just peamiselt keskmiste büroode seas.
Nii suuremate kui ka keskmiste büroode omanikud, kes suudavad firmaomamise egost lahti saada ja jahtuva turu tingimustes ühineda, või miks mitte sõlmida ka ühise majandamise kokkuleppeid efektiivsuse kasvu eesmärgil, on kindlasti võitjad.