OÜ GlaxoSmithKline (Glaxo) Eesti juhatuse
esimehe Akshay A. Mody sõnul kaob rahvusvaheliselt ravimiturult järgmise viie
aastaga 200 mld USA dollarit.
„Ravimituru väärtus väheneb,“ sõnas Mody Äripäeva konverentsil Äriplaan 2009. „Järgmise viie aasta jooksul lõppevad paljud patendid, ravimid lähevad odavamaks. Uusi ravimeid ei tule nii palju peale, kui eest ära kaob ja osa ravimitootjaid kaob turult.“
Ravimitööstus muutub teadmistemahukamaks, tõenäoliselt ootavad ka seda sektorit suured muudatused, kuna 15-20protsendilisest rentaablusest ei taheta loobuda. Lisaks tuleb arstidel aina enam tegeleda personaliseeritud meditsiiniga – ravim, mis sobib ühele, ei pruugi sobida teisele.
„Neid tooteid, mida saab müüa miljardile inimesele üle maailma, jääb vähemaks,“ oli Mody kindel. Samuti tõi ta välja, et Eestis muutub aina määravamaks, millist ravimit kellelegi välja kirjutatakse, ametnik ehk seadusandja.
„Eestlasteni jõuavad uued ravimid 5–6 aastat hiljem kui ameeriklasteni,“ selgitas Mody, „kui USAs inimesed saavad ravimeid mõnikord kasutada juba enne nende lõplikku registreerimist. Fakt on see, et väga paljud ravimid on Eestis kättesaadavad alles neli aastat pärast nende registreerimist.“
Mody tõi välja, kuidas ravimite peale kulutatud summad ja keskmine eluiga on omavahel seotud – arenenumates lääneriikides kulutatakse ravimitele rohkem ja eluiga on pikem. Eestis on keskmine eluiga vaid 71,2 aastat ning 2007. aastal oli teiste riikidega võrreldes uute ravimite kättesaadavus halb.
„Meil on suur osa inimesi ilma ravita. Kui astmahaiged saavad adekvaatset ravi, võivad nad olla isegi tippsportlased,“ rääkis Mody, „meil aga satuvad paljud haiglasse kiirabiga, seega on vaja suuri haiglaid ja ravi on kallim kui juhul, kui nad saaksid kogu aeg adekvaatset ravi.“
Seotud lood
ASi Grüne Fee Eesti juhatuse esimees Raivo
Külasepp rääkis konverentsil Äriplaan 2009, et ellujäämisel võib olla
võtmeküsimuseks automatiseerimine.
Premia Tallinna Külmhoone juhatuse esimehe
Kuldar Leisi sõnul uuel aastal ülesostmised ja ühinemised toiduainetetööstuses
ainult suurenevad.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.