ASi Tallinna Vesi sõnul on veehinna tõus
vajalik tulevaste ning samuti ka juba olemasolevate varade hea seisukorra ning
tootlikkuse säilitamiseks vajalike investeeringute tegemiseks.
"Tariifitõus võimaldab ettevõttel jätkata investeeringuid veekvaliteeti, keskkonnahoidu ja kliendirahulolu suurendamisse," märkis Tallinna Vee finantsdirektor Siiri Lahe, lisades, et samuti on olulisel määral kasvanud tootmisprotsessi sisendid (kemikaalid, kütused, keskkonnatasud), mis paljudel juhtudel on seotud THI-st oluliselt enam kasvavate indeksitega.
Pärimisele, kui palju teenivad Tallinna Vee omanikud, sh linn, hinnatõusust lisatulu, jättis Lahe konkreetse vastuse andmata. "Me ei saa avaldada prognoose, mida pole avalikustanud börsi vahendusel. Saame hinnatõusust lisatulu, kuid see ei võrdu omaniku lisakasumiga. Ettevõtte jaoks on kuluefektiivsus oluline märksõna ja seetõttu on meie jaoks omanike poolt oodatava tootluse tagamine suureks väljakutseks."
Seotud lood
Tallinna Vesi kasvatas neljandas
kvartalis küll puhaskasumit, kuid müügimaht nii era- kui äriklientidele vähenes,
teatas ettevõte börsile.
Tallinna linnavalitsus kinnitas tänasel
istungil 2009. aasta 1. jaanuarist kehtima hakkava vee- ja
kanalisatsiooniteenuse tariifi, mis tõuseb uuest aastast 12,8%, teatas
Raepress.
Tallinna abilinnapea Deniss Boroditši sõnul
on hüppeliste hinnatõusude ning seeläbi tarbijahinnaindeksi nii kiire kasvu
põhjuseks riigi majanduspoliitika ning jätkuvalt on vesi Tallinnas odavam kui
paljudes teistes omavalitsustes, edastas Raepress.
Kuni 2001. aasta lõpuni Tallinna Vee
nõukogusse kuulunud Nikolai Maspanov, kes on Maardus tegutseva olmekeemia
ettevõtte Poolsaar AS omanik, on seisukohal, et praegusele veehinna tõusule
oleks olnud võimalik leida alternatiive.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.