Esimene samm, mida inimesed tavaliselt
keskkonnaprobleeme teadvustades teevad, on korduvkasutatavate poekottide
hankimine. Nagu kõigega siin maailmas, on ka taaskasutatavate poekottidega
võimalik liiale minna. Sedavõrd palju liiale, et keskkonnasõbralik kaup muutub
lausa keskkonnavaenulikuks.
USA-s hinnatakse taaskasutatavaid poekotte hetkel suurima müügieduga aksessuaarideks, kirjutas keskkonnaportaal Bioneer.
Aastaga on korduvkasutatavate poekottide müüginumbrid suurenenud 76%. Mõned plastikkangast poekotte müüvad firmad räägivad koguni sajakordsest müüginumbrite kasvust. Selline hüppeline müügiedu pole üllatav, sest suured kaubandusketid nagu Wal-Mart on võtnud korduvkasutatavad kotid oma hingeasjaks. Mitmes USA linnas on aga ühekordsed plastikkotid keelatud. Selline trend on riidest kottide hinnad viidud võimalikult madalaks. Mõnel pool maksab kandmisvahend alla kümne krooni.
Korduvkasutatavad kotid on keskkonnasõbralikud vaid siis, kui neid praktikas pikka aega kasutatakse. Kui nimetatud kandmisvahendile püsivat otstarvet ei leita, siis on selle ostmine palju enam keskkonda kurnav kui kilekoti soetamine. Keskmine USA tarbija kasutab aastas üle 520 plastikkoti. Keskkonnateadlik tarbija saab aasta jooksul hakkama 1-5 riidest korduvkasutatava kandmisvahendiga.
Seotud lood
Alates 2010 aastast keelab Los Angelesi
linnavalitsus kõikides kauplustes kilekottide kasutamise. San Fransisco on seda
tänaseks juba teinud.
Hiina alustas pühapäeval ametlikult sõda
kilekottide vastu, kuna riigis kulub kotte päevas juba 3 miljardit.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.