Saksa Auto AS juhataja Toomas Kuusk ütles
aripaev.ee-le, et liisingu käibemaksu muutev seaduseelnõu pärsib kogu autoturgu
ning riigile laekub maksu varasemast vähem.
"Umbes 70-80% sõidukeid ostetakse finantsasutuste vahendeid kasutades, st selline seaduseelnõu puudutab 70-80% meie potentsiaalsetest klientidest. Järelikult mõjutab seaduseelnõu kogu autoturgu. Autoostja, kes plaanib omale uut sõidukit muretseda, arvestab mingisuguse kindla esmase liisingu sissemaksusummaga, näiteks 10% auto maksumusest. Plaanitava seaduseelnõu kohaselt oleks tal vaja veel 18% auto maksumusest ehk kokku 28%. Seda raha tal ei ole. Järelikult lükkab ta oma ostuotsuse edasi või ostab oluliselt odavama või vana pruugitud auto," selgitas Kuusk.
Saksa Auto juhi sõnul tähendab see, et riigile laekub käibemaksu kokkuvõttes vähem. "Seejuures ei tohiks ära unustada ka keskkonnaaspekti. Vanemad autod saastavad keskkonda oluliselt rohkem kui kaasaegsed säästlikud ja väikese heitgaaside eritavusega autod. Uus, võimas tänapäeva maastur saastab keskkonda vähem kui kümme aastat vana väikene sõiduauto. Seega peaks riik igatpidi toetama, mitte takistama uute autode ostmist," leidis Kuusk.
"Samuti tundub ebaõiglane, et käibemaksu nõutakse ette kasutamata teenuse eest. Teatavasti kasutusrendi puhul renditakse liisingfirma käest auto mingiks teatud perioodiks. Samas on võimalik liisingleping lühikese etteteatamise järel ennetähtaegselt lõpetada. Järelikult on autoostja maksnud riigile käibemaksu teenuse eest, mida ta kunagi ei kasuta," ütles Kuusk ja lisas, "selline seaduseelnõu pärsib kogu Eesti autoturgu. Samamoodi puudutab see ka Saksa Autot."
Premium Motorsi omanik Jürgen Vester ütles: "Mul on tunne, et see riik ei tea mida teha ja kuhu oma siht seada. Kogu käibemaksu kohene maksmine pärsib kindlasti kogu uute autode turgu kaasa arvatud ka meie firma tegemisi."
Silberauto turundus- ja klienditeenindusosakonna juhataja Helena Hyldahl ütles: "Suur tänu küsimuse eest, kuid leiame, et selle kommenteerimine on ehk pisut ennatlik."
Praegu maksustatakse autoliisingut kui teenust. Riigikogu menetlusse jõudnud käibemaksumuudatus loeb aga liisingu vara võõrandamiseks, kui üle läheb sõiduki omandiõigus, tekib omandiõiguse ülemineku või kasutuslepingu pikendamise võimalus ning lepingu sõlmimisel tasutakse oluline osa kauba maksumusest.
Kui riigikogu asja heaks kiidab, muutub liisingu käibemaksustamine tuleva aasta 1. jaanuaril.
Seotud lood
Eesti Maksumaksjate Liidu jurist Hiie
Marrandi rääkis tänasel maksukonverentsil, et maksude võrdne ajatamine jäeti
maksukorralduse seaduse eelnõust välja.
Maksu- ja tolliamet võib maksejõuetuse
kahtlusega ettevõttelt nõuda võla tasumist 48 tunniga. Kui raha kahe ööpäevaga
ära ei maksta, arestib maksuamet firma pangakontod.
Eesti Maksumaksjate Liidu vanemjurist
Martin Huberg rääkis tänasel maksukonverentsil, et muutuv käibemaksuseadus loeb
liisingu vara võõrandamiseks, mille puhul tuleb kogu käibemaks tasuda
kohe.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.