Üritusturundusettevõtte Toimkond tegevjuhi Triin Lumi sõnul eelistavad kliendid uuel hooajal tehniliselt keeruliste ja eksklusiivsete lahenduste asemel inimlikke väärtusi ja lihtsaid lahendusi.
"Kliendiüritus ei pea enam toimuma ilmtingimata uhkes mõisas või trendikas ja uudses tehasehoones välismaiste artistide osalusel. Kirjud kummikud kutsena, ühine jalutuskäik sügiseses seenemetsas, piknik lagendikul ja vahetult jagatud mõtted on need, mis aitavad kliendisuhteid hoida ja parandada," ütleb Lumi.
OÜ Ecwador projektidirektori Jüri Paltseri sõnul oleneb kõik kliendi soovidest, julgusest ning üldjuhul ka eelarvest.
"Sellel sügisel oleme kokku puutunud paradoksiga, et eelarved on tihtipeale selgelt väiksemad, kuid latt ürituste korraldamisel on ikka endiselt kõrge. Meil kui korraldajatel on aga küllaltki keeruline poole väiksema summaga midagi sama uhket korda saata kui varasematel aastatel," kurdab Paltser.
OÜ Teamart Promotions juhi Mart Rekkaro sõnul tõmmatakse kokku sealt, kuhu nagunii ei raatsita kulutada. "Turundus on ju alati selline valdkond olnud, millele lihtsalt peab kulutama, kuna teised kulutavad ju ka."
Uue aja rõhuasetus ürituste korraldamises liigub sisulise poole arendamise suunas. Just nimelt sisuline kvaliteet - räägime siis mis tahes üritusest - on see, mis peab korvama kokkuhoiu välises säras ja eelarve suuruses, on Rekkaro veendunud.
Kliendiüritus ei pea alati olema lookas laudade ja Eesti superstaaridega, kalli artisti kutsumise asemel võiks katsetada põnevamat kohta. Ka tasuks ette-taha ärategemise asemel kaasata rohkem töötajate isetegemist.
"Hullult lookas pidulaud ja 24tunnine kontsertprogramm pole enam ehk nii seksikad," ütleb Rekkaro.
Helen Mahmastol, OrgComi sündmusturundusjuht, soovitab valida peopaigaks koha, kus on olemas esmavajalik ehk heli, valgus, baarid jne. Siis jääb panustada vaid heale programmile, söögile ja lisaväärtustele.
"Kliendiürituse võib korraldada ka hommikusöögina. Hommikul oleme värsked ja valmis võtma päevast viimast. Rohkem on hakatud tähelepanu pöörama tervislikkusele, nii et miks mitte korraldada tervislik hommikusöök," räägib Mahmastol.
Toote või teenuse esitluse väljundiks võib valida ka mingeid uusi lahendusi. "Meie oleme Club Privés või Stereo Lounge'is selliseid asju teostanud, sidudes majas toimuvate sündmustega kokku erinevaid tooteid ja teenuseid," soovitab Mahmastol.
Seotud lood
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.