Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan
Partsi sõnul otsustavad maakonnad ise, kas maakondlike bussiliinide piletihindu
on vaja tõsta või mitte.
"Kogu Eestis suurendatakse sel aastal maakondlike bussiliinide arvu 14 võrra, järgmisel aastal suurendatakse 29 uue liini võrra. 2008. aastal ja 2009. aastal kasvab liinikilomeetrite arv tõenäoliselt 1,5 miljonit liinikilomeetrit," lausus minister Parts täna riigikogu ees maakondlike bussiliinide tulevikust rääkides.
Tegelikud numbrid räägivad ministri sõnul seda, et liine tuleb juurde, mitte ei vähene. "Jutt väljasuremisest numbriliselt ei vasta tõele. Mõnedes maakondades liine vähendatakse, asendatakse. Seda tööd korraldavad maavalitsused koostöös tugevate omavalitsustega, neil on selleks olemas piisavad vahendid ja kui kohapeal neid asju targalt ajatakse, siis ma ei näe ütlusel, et „miski asi sureb välja“ tõepõhja all," märkis Parts ning lisas, et kindlasti ei saa aga öelda, et kõik oleks muretu ja pilvitu.
Minister Tuiksoo uuris Partsil, kui palju tõusevad piletihinnad uuel aasta. Ministri sõnul jälgib riik dotatsiooni andmisel reeglit, et kulub peavad olema kaetud 50%. "Piletitulu 50% ja dotatsioon 50% dotatsioon," märkis Parts. Mõnedes kohtades see ei pruugi kehtida ja tuleb teha erandlikke otsuseid koostöös omavalitsustega.
"On maakondi, kus pole üldse hindu tõstetud ja on maakondi, kus on hind sel aastal tõusnud 30-35%," märkis Parts, kelle sõnul on järgmise aasta piletihinna tõusu raske ette ennustada. Sest on maavalitsusi, kes usuvad, et peavad uuel aastal veidi hinda tõstma, kuid on ka neid, ei ei pea seda sugugi vajalikuks.
Kui bussipiletite hinnad on maavalitsuste käes, siis praamihindu pole uuel aastal kavas tõsta. "Maapiirkondades ja Eestis tervikuna tuleb hoida normaalset regulaarset bussiliinivõrku," lisas minister.
Seotud lood
Ametiühingute ja autovedajate aasta tagasi
sõlmitud üldtöökokkulepe oli hoida rahu aasta jagu. Kokkulepitu on üle jõu
käivaks nii autoettevõtetele kui ka riigile ning ametiühing on lauda löönud
jälle streigiähvarduse, kirjutas Tanel Raig Äripäeva lisas Logistika.
Tartu linn püüab tuleva aasta sügiseks koos
lähivaldade ning Nõo ja Elvaga välja uurida, kuivõrd saaks ühendada linna- ja
maabussiliinid, vahendasid err.ee uudised.
GoBusi omaniku Aivo Pärna arvates on
mõistlik sõita bussidel seal, kus on ka inimesi, mitte vedada kolme inimest
pooltühjas bussis.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.