• OMX Baltic−0,42%271,77
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,26%1 730,14
  • OMX Vilnius0,08%1 064,66
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 1000,15%8 096,91
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%104,01
  • OMX Baltic−0,42%271,77
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,26%1 730,14
  • OMX Vilnius0,08%1 064,66
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 1000,15%8 096,91
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%104,01
  • 20.10.08, 19:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pärn: praegu sõidetakse mõttetuid marsruute

GoBusi omaniku Aivo Pärna arvates on mõistlik sõita bussidel seal, kus on ka inimesi, mitte vedada kolme inimest pooltühjas bussis.
„Liine saavad vähendada vaid maavalitsuse esindajad ja vallavanemad ehk omavalitsuste juhid. Olen nõus sellega, et praegu sõidetakse mõttetuid marsruute. Oluline konflikt on algusest peale olnud omavalitsuse ja riigi vahel, omavalitsus tõmbab kaardi peale juti ja ütleb, et neid bussiliine tahame tellida. Aga reaalselt neil selleks raha ei ole,“ lausus Pärn, kelle arvates on omavalitsustel tekkinud arusaam, et riik ehk ministeerium, peaks nende poolt tellitud bussiliinid kinni maksma, mis on Pärna arvates tegelikult vale.
Omavalitsused peaksid valla eelarvest rohkem raha maakonnaliinidesse panema. „Bussifirmad tuleb sellest mängust välja jätta, bussifirma las veab inimesi. Omavalitsused peavad ära otsustama, kuhu nad tahavad busse. Ma saan aru, et väiksemad vallad, nagu Saaremaa ja Hiiumaa, nad on kehvas olukorras,“ lausus Pärn, kelle sõnul on siin tegemist regionaalpoliitilise küsimusega. „Peavad olema läbivad hanketingimused. Bussifirma ei peaks piletimüügiga tegelema, sellega peaks tegelema omavalitsus,“ märkis Pärn.
Kuid piletihinnatõus ei saavutaks mõnes kohas, nagu näiteks Hiiumaal, tema sõnul mingit efekti, sest piletitulu on seal peaaegu olematu. „Kui piletihinda palju tõsta, siis ei jõua keegi maksta ja keegi ei sõidagi enam bussiga," lisas ta.

Seotud lood

Uudised
  • 20.10.08, 19:20
Parts: bussipiletite hinnatõus on maakondade otsus
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi sõnul otsustavad maakonnad ise, kas maakondlike bussiliinide piletihindu on vaja tõsta või mitte.
Uudised
  • 20.10.08, 18:22
Kiisler: järgmisel aastal kärbitakse maakondlikke bussiliine
2008. aastal väheneb kaheksas maakonnas bussiliine üle 900 000 liinikilomeetri võrra ning seitsmes maakonnas suurendatakse liinikilomeetrite arvu, lausus riigikogu ees täna regionaalminister Siim-Valmar Kiisler.
Uudised
  • 20.10.08, 14:10
Parts kutsub välisinvestoreid teisele ringile
Majandusminister Juhan Parts kutsub välisinvestoreid taas Eestisse, kuna üleminekuperiood järgmisse kasvutsüklisse on parim aeg investeerimiseks.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele