"Peamine põhjus on reklaamitulude langus trükireklaamis, eriti ajalehtedes," kommenteeris Leito. "Emori andmetel oli langus kolmandas kvartalis 8%. Suvekuud, eriti august, olid reklaami osas vaiksed," lisas Leito.
LHV analüütiku Henri Adamsi sõnul ei vastanud Ekspress Grupi tulemused peaaegu üheski ärivaldkonnas LHV ootustele.
"Müügituluks kujunes 18,9 miljonit eurot, mis teeb aastasel baasil 14,5% kasvu. Ettevõte toob ise välja, et müügitulu tagasihoidlik kasv on tingitud majanduse jahenemisest põhjustatud reklaamitulude langusest. Tulemused jäid pea kõigi ärivaldkondade lõikes LHV prognoosidele alla (vaid raamatute müük vastas ootustele) ning kokkuvõttes kujunes käive 7,6% loodetust nõrgemaks," möönis Adams.
Negatiivse poole pealt tõstis Adams esile ebaõnnestumise Rumeenia infoteenuste turul. Vaatamata juba tehtud investeeringutele ning äri käimalükkamisele, ei õnnestunud grupil kohalikul turul saada infoteenuse pakkumise jaoks lühinumbrit.
Adamsile teadaolevalt on Ekspress Grupi juhtkond otsustanud väljuda infoteenuste ärist Rumeenias selle aasta lõpuks.
"Vaadates kulusid, pakkusid ainsana positiivse üllatuse madalad turustuskulud. Kasumit teeniti kvartalis 0,8 miljonit eurot, mis esmapilgul tundub hea tulemusena ning ületas ka LHV ootusi. Siiski lähemal vaatlemisel selgub, et suures osas on kasumi taga ühekordsed tulud," rääkis analüütik.
Neljandaks kvartaliks prognoosis Leito paremaid tulemusi kui lõppenud kvartalil. "Neljas kvartal on sesoonselt kõige parem kvartal meediaäris ning eriti raamatumüügis," rääkis Leito ja lisas, et selleks ajaks peaksid ka kulude kokkuhoiumeetmed juba suuremas mahus avalduma.
Siiski tunnistas mees, et ees ootavad nii mõnedki koondamised. Nimelt on Ekspress Grupp septembri seisuga juba koondanud endaga seotud ettevõtetest 36 inimest. Koondamised jätkuvad. Seda nii tänavu kui ka tuleval aastal.
Äripäeva peadirektori asetäitja Toomas Truuverki hinnangul oli Ekspress Grupi kolmanda kvartali internetist saadud reklaamitulu kasv rahuldav, arvestades praegusi majandusolusid. Neljas kvartal tuleb aga hullem.
"21 protsenti on rahuldav number," kommenteeris Truuverk Ekspress Grupi kolmanda kvartali interneti reklaamitulu kasvu. "Asjad on hullemaks läinud alates oktoobrist, nii et tõehetk alles saabub."
Truuverki mäletamist mööda tegi Ekspress Grupp äriplaani 30protsendilise kasvu peale. "Seega on nad plaanist 10 protsenti maas," möönis ta.
Internetist oodatakse küll suurt kasvu, aga samas on lehed ja ajakirjad need, mis genereerivad Truuverki sõnul suurema osa käibest ja kasumist. "Trükiväljaannete kahjum kolmandas kvartalis ei sisenda optimismi," leidis Truuverk. "Neljas kvartal tuleb hullem kui kolmas."
Ega ühtegi positiivset uudist ei ole küll, välja arvatud see, et portaalide reklaamil läheb niivõrd-kuivõrd paremini.
Aktsia langus on raju olnud, aga ma siiski usun praegu Hans H. Luige nutikusse ja tema meeskonna valikusse, seega rapsima ei hakkaks. Isiklikult ei ole veel valmis kaotust sisse võtma. Ma ei ole juba loomult kunagi olnud väärtpaberispekulant.
Kõik, mis ma olen ostnud, on olnud kaalutud otsused ja pikaajalise perspektiivi arvestusega, välja arvatud Arco Vara aktsia. Kõigil on praegu raske.
Pigem globaalsed protsessid võiksid aktsia hinna jälle tõusule aidata. Ma ei arva, et aktsia hinna langus oleks kellegi juhtimisviga.
Seotud lood
Kui väljas sajab lund ja päevavalgus kestab vaid hetke, muutub kodukontor meie igapäevaseks keskpunktiks – kohaks, kus töö, loovus ja ka mugavus peavad koos eksisteerima. Hea valgustus, ergonoomiliselt kujundatud ja rahulik töökeskkond aitavad pimedal hooajal säilitada nii töötahet kui ka meelerahu. Ja just sisemine tasakaal on eriti oluline, sest kodus töötavad lapsevanemad teavad hästi: külmade ilmadega algab ka viiruste hooaeg. Lisaks tööülesannetele tuleb sel ajal hoolitseda ka nohuste ja pisut pahurate laste eest, kes on lasteaiast koju kosuma jäetud.