Olemas turupakkumised ja ootel tööjõud,
ettevõtte tegevus seiskus 1. oktoobril, kiidab pankrotihaldur 6,5 miljoni
krooniga oksjonile pandud osaühingu Eesti Parkal tervikvara.
Raplamaal Kõrvetaguse külas tegutsenud OÜ Eesti Parkal käivitus 2006. aastal. Ettevõte sai tuntuks, kui parkisid Tallinna loomaaias elanud jääkaru Franzu kasukat. Klientideks olid jahimehed, kes tõid Kõrvetagusele kütitud põtrade, metssigade, kitsede, huntide ja muude metsaelukate nahku. Suurtellimusi hangiti Kopenhaageni ja Helsingi karusnahaoksjonitelt.
Eesti Parkali kodulehel seisab parkimise hinnakiri: põdranaha parkimise eest küsis firma 2478 krooni, hundinaha eest 1770 ja karunaha eest 5900 krooni. Tšintšljanaha saab pargitud 71 krooniga, küüliku ja lamba oma vastavalt 94 ja 295 krooniga.
Enampakkumisel oleva tervikvara koosseisu kuuluvad tootmishoonega kinnistu, nahkade parkimise ja värvimise seadmed, kontorisisustus ning hoone kütteseadmed. Kinnistule on seatud 520 000-kroonine hüpoteek Swedbanki kasuks.
Krediidiinfo andmetel on Eesti Parkalil küll maksehäireid, kuid mitte väga suuri. Kuni 50 000 krooni on võlgu jäädud liisingumaksetes ja ligi 331 000 krooni riigile.
Äriregistris pole Eesti Parkali 2007. aasta majandusaruannet, kuid 2006. aastal teenis ettevõte 223 000-kroonise käibe juures 1,8 miljonit krooni kahjumit. Samas kulutati tootmishoone ostuks ja kordategemiseks üle 1,2 miljoni krooni, soetati rohkem kui 0,5 miljoni krooni eest põhivara ja inventari. Kuna osakapital langes alla seaduses sätestatut, konverteerisid omanikud firmale antud laenud osakapitaliks.
Raplas asuvas Gaius Õigusbüroos toimuva 50 000 kroonise sammuga enampakkumine on suuline, kusjuures ostja peab kogu ostusumma tasuma 15 päeva jooksul.
Seotud lood
Maksujõuetuks muutunud ettevõtete
venitamine pankrotiavalduse esitamisega on saanud märkimisväärseks
probleemiks, ütles advokaadibüroo Sorainen advokaat Risto Agur.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.