Riigikantselei salastas peaminister Andrus
Ansipile lennufirmalt SAS saabunud kirja, ent originaalkiri ilmus tänases
Äripäevas.
17. novembril peaministrile saadetud kirja salastas riigikantselei viieks aastaks, kirjutas tänane Eesti Ekspress. Juurdepääsupiirangut põhjendati Eesti riigi välissuhtlemise kaitsega.
Samas loeb seadus välissuhtlemiseks ainult Eesti riigi kirjavahetust teiste riikide või rahvusvaheliste organisatsioonidega. SAS on aga äriühing.
Järgneb SASi kiri Andrus Ansipile, mis ilmus tänases Äripäevas.
17. novembril 2008
Lugupeetud peaminister!
Seoses ajakirjanduses ilmunud teatud uudistega ja majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi tehtud avaldustega soovime käesolevaga selgitada SASi positsiooni Estonian Airi suhtes.
SAS omandas ettevõttes 49%-lise osaluse 2003. aastal ja me oleme teinud mitme aasta jooksul koostööd, et arendada see ettevõte Balti regiooni juhtivaks lennufirmaks. /…/
Nagu Teile on hästi teada, oli pikka aega meie eesmärk omandada ettevõttes enamusosalus ja integreerida ettevõte äriliselt SASi kontserni.
Nagu hästi teada, on sarnaselt kogu lennundussektorit tabanud raskustega praegu probleeme nii Estonian Airil kui ka SASil. Meie arusaamise järgi on Estonian Airil likviidsusprobleemid, mis tuleb lahendada hiljemalt käesoleva kuu lõpuks.
SASi seisukoht antud asjas on see, et ehkki Estonian Airi finantsolukord on praegu kriitiline, on see siiski juhitav. Samas ootab SAS ettevõtte juhtkonnalt ja juhatuselt ettepanekut lisakapitali eraldamise kohta. Tuleks märkida, et SAS usaldab jätkuvalt täielikult Estonian Airi juhtkonda ja usub selle suutlikkusse ettevõtet edukalt juhtida.
Selles Estonian Airi jaoks väga keerulises olukorras on SASi arvates äärmiselt mõtlematu ja vastutustundlikule transpordipoliitikale vasturääkiv teha selliseid avaldusi, nagu ajakirjanduse väitel tegi majandus- ja kommunikatsiooniminister möödunud neljapäeval, kus Estonian Airiga seoses olla väidetavalt kasutatud ka sõna pankrot. Sellised avaldused võivad järsult halvendada Estonian Airi olukorda, ettevõte võib hakata kaotama broneeringuid jne ja see võib niigi keerulist olukorda veelgi raskendada.
Selle taustal võib SASi seisukohast olla keeruline õigustada Estonian Airile lisakapitali eraldamist. Lähtudes SASi olukorrast, on kontserni juhtkond langetanud otsuse, et SAS osaleb Estonian Airile lisakapitali eraldamises ainult sellisel tingimusel, et Eesti valitsus samaaegselt müüb oma osaluse ettevõttes SASile. Niikaua, kuni see küsimus ei ole lõplikult selge, ei saa SAS võtta endale mingit vastutust Estonian Airi arengu eest.
Ma ootan võimalust arutada seda olulist küsimust Teie ja Eesti valitsuse teiste esindajatega.
Lugupidamisega, Mats Jansson, SASi kontserni president ja tegevjuht
Seotud lood
Ajal, kui peaminister Andrus Ansip soovib
SASiga Estonian Airi arengusuundade üle läbi rääkida, on rahvuslik lennukompanii
pidanud laenu võtma, et Bombardierile kolme kevadel liinile tuleva lennuki eest
esimene osamakse tasuda.
Peaminister Andrus Ansipi sõnul seisab
Estonian Airis enamusosalust omavale SASile saadetud kirjas kinnitus, et Eesti
riik on avatud läbirääkimisteks ning ootab nende konkreetseid müügi- või
ostupakkumisi.
Lennufirma SAS kiri peaministrile ei ole
salastatud, kinnitas Andrus Ansip tänasel valitsuse pressikonverentsil.
Estonian Airi juhatus lükkas äsja
ümber tänases Äripäevas esitatud väite, nagu vajaks firma rahasüsti
hiljemalt pühapäevaks, et tagada ettevõtte likviidsus ja edasine
tegevus.
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?