Ajal, kui peaminister Andrus Ansip soovib
SASiga Estonian Airi arengusuundade üle läbi rääkida, on rahvuslik lennukompanii
pidanud laenu võtma, et Bombardierile kolme kevadel liinile tuleva lennuki eest
esimene osamakse tasuda.
Estonian Airi presidendi Andrus Aljase sõnul on omanikud ettevõte omakapitali suurendamise vajadusest teadlikud kevadest alates.
SASile, Eesti riigile ja Crescole ei ole saladus, et omakapitali 300 miljonit krooni süstimata läheb firma mõne aja pärast pankrotti.
Mis ajaks Estonian Air 300 miljonit krooni vajab? "Sõltub paljudest asjaoludest. On võimalik asju finantseerida ka omakapitali tõstmata. Praegu me nende alternatiividega tegeleme. Seetõttu ei ole võimalik öelda täpset kuupäeva. On võimalik saada omanikelt lühiajalist laenu," nimetas Aljas üht päästevarianti.
Presidendi sõnul on kolme uue Bombardieri soetamise eelduseks igal juhul omakapitali kergitamine. "See oli selge juba kevadel. Praeguseks meil seda raha ei ole," märkis Aljas.
Ta rõhutas, et kõik seni on Estonian Air kõik oma kohustused Bombardieri ees täitnud, kuid mitte omakapitali abil. "Ettemaks on tasutud osaliselt meie enda rahavoogude abil ja osaliselt laenuga," kinnitas Aljas.
Ta jättis ütlemata, kellelt, kui palju ning mis tähtaja ja intressiga laenati. Ka jääb saladuseks, mis kuupäeval peab firma järgmise lepingujärgse kohustuse Bombardieri ees täitma ja kust selleks raha võetakse.
Esimene Bombardier CJR900 peaks liinilennu tegema Stockholmi järgmise aasta 11. mail kell 7.55. Kas selleks ajaks on esimene uhiuus lennuk Eestisse jõudnud? "Kindlasti," oli Aljas veendunud.
Estonian Airi selle aasta kahjum võib küündida 100 miljoni kroonini. Mulluse majandusaasta aruande järgi ulatus lennufirma omakapital 140 miljoni kroonini.
Kui Estonian Air omanikelt lisaraha ei saa ja selle aasta kahjum tuleb tõepoolest 100 miljoni lähistele, vajub ettevõtte omakapital umbes 40miljoniliseks.
Peaminister Andrus Ansip tegi SASile ettepaneku rääkida Estonian Airi arengusuunad rahulikult läbi.
Kui SASi president Mats Jansson viitas enda 17. novembri kirjas Ansipile Estonian Airi kiiresti lahendamist vajavale likviidsusprobleemile, siis Janssonile eile vastuse saatnud valitsusjuht ei tõtta riigi osalust müüma ega ka SASi aktsiaid ostma, vaid kutsus Janssoni vestlusele. Vastus läkitati rootslastele pärast Ansipi esmaspäevast kohtumist SASi asepresidendi Hans Ollongreniga Kopenhaagenis.
Seotud lood
Kui SAS ei nuumaks juba mõnda aega Estonian
Airi lühiajaliste laenudega, läinuks Eesti rahvuslik lennukompanii möödunud
aasta lõpus pankrotti.
Estonian Airil on tänase päevas seisuga
Maksu-ja Tolliameti ettemaksukontole tehtud enam kui 250 000kroonine ettemaks.
Lennukompanii eitab kategooriliselt, et neil oleks üleval ligikaudu 310
000kroonine maksuvõlg.
Riigikantselei salastas peaminister Andrus
Ansipile lennufirmalt SAS saabunud kirja, ent originaalkiri ilmus tänases
Äripäevas.
Tallinki suuromanikud tunnevad huvi
Estonian Airi ostmise vastu. Äripäeva hinnangul oleks Estonian Airi ost Tallink
Grupi poolt positiivne lahenduse lennufirmale, reisijatele ja riigile, kirjutab
Äripäev oma tänases juhtkirjas.
Freedom Holding Corp. avaldas oma 2025. aasta teise kvartali tulemused, mis näitavad ettevõtte käibes ja puhaskasumis märkimisväärset kasvu. Tulenevalt laienemisest, tõusid ka ettevõtte kulud.