Äripäevale teadaolevalt peab majandusministeerium eesotsas Juhan Partsiga Tallink Grupiga läbirääkimisi, et
reederid Estonian Airi enamusosaluse ostaks.
- Enn Pant. Foto: Marko Mumm/Meediafoto
Et Läänemere laevandusgigant saaks lennufirma suuromanikuks, teeb peaminister Andrus Ansip sel nädalal SAS Grupi presidendile Mats Janssonile saadetavas kirjas ettepaneku skandinaavlastele kuuluva 49%-lise osaluse Eesti riigile müümiseks.
Kui tehing õnnestub ja riik (praegu 34% aktsiate valdaja) saab 83% lennufirma aktsiate omanikuks, võib Tallink Grupp riigilt lennukompanii suurosaluse ära osta. Lisaks hotelli-, takso- ja laevandusärile, saaks Tallinkist seejärel tugeva kaubamärgi, kuid kehvas majandusseisus oleva lennufirma omanik.
Ametlikult kinnitamata andmetel on Tallinki omanikud majandusministeeriumiga juba mõnda aega läbirääkimisi pidanud. Minister Juhan Parts on korduvalt kohtunud Tallink Grupi nõukogu liikme Ain Hanschmidti ja juhatuse esimehe Enn Pandiga. Viimati kohtunud otsustajad alles kaks-kolm päeva tagasi.
"Paar-kolm nädalat tagasi kohtus Juhan Parts Ain Hanschmidtiga. Sel kohtumisel idee idanema hakkaski, kusjuures huvi on mõlemapoolne. Samas soovib riik näha Tallinki väga konkreetset ja sisulist äriplaani, et ei satutaks ikkagi vihma käest räästa alla," lausus Äripäevale kohtumisega kursis olnud allikas.
Äripäeval ei õnnestunud eile Partsilt ega Ansipilt kommentaari saada. Samuti jäid lehe trükkimineku ajaks vastuseta SASile saadetud küsimused. Estonian Airi nõukogu liige Heldur Meerits on kuulnud, et Tallinki omanikud on just viimaste nädalate jooksul Estonian Airi enamusosaluse ostuvõimalusi uurinud.
"Kui lähtun enda vaatenurgast, siis oleks Tallinkil transpordi ja logistika valdkonnas kogemus olemas. Praegu kipub must stsenaarium olema selline, et Tallinnast saaks tulevikus otse lennata vähem kui kümnesse sihtpunkti. Ühel hetkel võivad takerduda välisinvesteeringud ning meie majanduskliima halveneb. Muutume üheks ääremaiseks kolkakülaks," muretses Meerits.
Suurinvestori arvates oleks seega mõistlik riigil ikkagi osalus SASit välja osta ja seejärel Estonian Airi 83% aktsiatest uuesti edasi müüa.
"Minu arvamus on, et meil ei ole Estonian Airi vaja. Neist juttudest, et Tallink justkui juba pikemat aega tahaks Estonian Airi enamusosalust osta, ei ole ma kuulnud," lausus Tallink Grupi kuni detsembri keskpaigani Uus-Meremaal puhkav nõukogu esimees Toivo Ninnas eile.
Seotud lood
Majandus-ja kommunikatsiooniminister Juhan
Parts vastab homme riigikogus keskerakondlaste arupärimisele, mis puudutab
rahvusliku lennukompanii Estonian Air edasist käekäiku.
Peatselt 90% ulatuses Eesti riigile kuuluv Estonian Air on sügavas kahjumis, ütles peaminister Andrus Ansip riigikogus.
AS Tallink Grupp teatab, et vastupidiselt
meedias levivatele spekulatsioonidele ei pea ettevõte läbirääkimisi osaluse
omandamiseks Estonian Airis.
SAS on viimasel ajal mitu korda andnud
Estonian Airile lühiajalist laenu, et ettevõte saaks töötajatele palka
maksta, kütust osta ja lennukeid hooldada. SASi laenuabita oleks Eesti
rahvuslik lennukompanii juba pankrotis.
Rahvamassid, ekstreemsed ilmastikuolud, elektrikatkestus, probleemid tehnikaga, vara lõhkumine, veekogude lähedus ja keelatud esemed – need on vaid mõned näited, millega tuleb arvestada ühe ürituse turvalisuse tagamisel. Iga turvapartner peab kõikvõimalikud stsenaariumid läbi mõtlema, mis võib juhtuda ning mis võib minna valesti. Vahel võib pisieksimus ühe meeldiva koosviibimise hetkega rikkuda.