Teehooldusfirma ASi Teho ettevõtlikkusest
pakatav juht Heikki Anipai on oma eesmärke sõnastades kunagi öelnud, et Teho
lipp võiks lehvida kõikides Eesti linnades ja külades.
Tegelikult lehvib Teho lipp juba kuues linnas ja kaks aastat tagasi Soomes bravuurikalt masti heisatud lipu asemele tõmmati tänavu oktoobris hoopis valge, alistumist tähendav plagu.
Eesti üks suurim teehooldusfirma Teho pakub puhastus- ja/või haljastusteenust Tartus, Pärnus, Põltsamaal, Jõgeval, Otepääl ning Tallinnas koristab Lasnamäe, Pirita ja Nõmme tänavaid-teid. Eelmise nädala lumeuputus uhtus aga Teho rahakotist minema 1,6 miljonit krooni, sest just sellise summa lubas Tallinna kommunaalamet kehva töö tõttu maksmata jätta. Ja Nõmme linnaosa on ähvardanud, et kaalub sootuks lepingu Tehoga lõpetada. Teho konkurendid Tallinnas - OÜ Jaaksoni Linnahooldus ja Tänavapuhastuse AS - kaotasid saamatuse tõttu lumepuhastamisel kokku ligi 0,8 miljonit krooni.
Jaaksoni Linnahoolduse omaniku Jüri Jaaksoni sõnul on Heikki Anipai ettevõtja, nagu ettevõtja olema peab - energiline. "Samas on tema liigne ettevõtlikkus mingil moel tema tegemistes ka takistuseks olnud," räägib Jaakson. "Tema püstitatud eesmärgid on talle teinekord üle jõu käinud." Seda öeldes peab Jaakson silmas Teho ambitsioonikat plaani ampsata suur tükk teehooldusest Soomes.
Teine konkurent, Tänavapuhastuse ASi juhataja Vello Kink rõhutab Heikki Anipai ambitsioonikust kui positiivset omadust. "Ta on alati pürginud edasi ega pole kunagi tahtnud leppida juba saavutatuga," ütleb Kink.
ASi Teho Eesti Teehooldus juhataja Enn Proosväli sõnul iseloomustab Heikki Anipaid innovatiivsus ja avatus kõigele uuele. "Ta on tõeline ideede genereerija," sõnab Proosväli ja lisab, et kuigi Anipai on resoluutne, on ta südames hea inimene.
Anipai sukeldus eraärisse 1986. aastal, kui moodustas kooperatiivi Puidumeister, mis 1990. aastal kujundati ümber aktsiaseltsiks Vare. "Alustasin tegevust tühjalt kohalt," rõhutab Anipai oma elektronkirjas. Alates 1995. aastast kujunes Vare põhitegevuseks välisterritooriumite hooldamine.
Neli aastat tagasi hakkas Teho tegelema peremeheta loomadega, võites ainsa pakkujana Tallinna linna korraldatud riigihanke. "Leidsime, et võiksime panustada tegevusse, mis ei ole seotud otsese kasumiteenimisega," põhjendab Anipai. "Oleme vastavalt hanke tingimustele välja ehitanud tänapäevase loomade hoiupaiga, millest on kujunenud oma ala juhtiv koolitus- ja arenduskeskus. Kokkuvõttes ei ole me loomade hoiupaigaga kasumisse jõudnud, kuid ka miinus ei ole eriti suur."
Anipai jätab lisamata, et tegelikult on Tallinnale ja paarikümnele vallale kodutute loomade hoidmise teenust osutav Loomahoiu OÜ osutunud pea ainsaks ettevõtmiseks, kust Teho omanikud on saanud dividende võtta, näiteks 2006/2007. majandusaastal 1,76 miljonit krooni.
Teho Soomes - valge lipp mastis
Kaks aastat tagasi Soome teehoolduse turule murdnud AS Teho oli tänavu oktoobris finantsraskuste tõttu sunnitud perspektiivikad lepingud üles ütlema ning kodumaale tagasi tõmbuma.
Teho oli esimene firma väljapoolt Soomet, mis võitis Soome riigi korraldatud hankekonkursi ja sai omale seitsmeks aastaks teehoolduse lepingud. Teho hoole all oli viis piirkonda, lepingu maht oli ligi 800 miljonit krooni. Tehost sai Soomes teehooldustööde teostajate hulgas suuruselt kolmas tegija, kelle turuosa oli umbes 6 protsenti.
Seotud lood
Soomes ebaõnnestunud teede- ja
tänavapuhastusfirma Teho omanik Heikki Anipai asutas uue firma, millele läksid
Teho töötajad, tehnika ja Tallinnaga sõlmitud tänavapuhastuslepingud. Tehole
jäid vähemalt poolesaja miljoni kroonini ulatuvad võlad soomlaste ees.
Harju Maakohus kuulutas täna välja AS Teho
pankroti.
Kui Heikki Anipaile kuuluv
tänavapuhastusfirma AS Teho võitis Tallinna piirkonna kodutute loomade hoiupaiga
riigihanke, võis ta aimata, kui rentaabliks see äri kujuneb. Paari aastaga on
Teho endale jätnud hinnanguliselt 10 miljonit krooni, mis on suurem osa Tallinna
makstud rahast.
Eesti teedehooldusfirma AS Teho on Soomes
hädas arvete tasumisega ja teid hooldavad Soome allhankefirmad ootavad oma
tasu.
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.