Amserv Grupi juht Raivo Kütt ütles, et
ostu-müügiläbirääkimisi peeti vaid ühe automüüjaga. Ehkki pankrotiohtu satuvad
lähiaastal mitmed, et tahtnud Amserv omandada ükspuha keda.
"Amserv Grupi strateegia on kogu aeg endas sisaldanud võimalust lisada oma tooteportfelli mõni uus automark. Ei ole ju saladus, et kõige soodsam viis omandada teist ettevõtet, on teha seda langeval turul," kommenteeris Kütt täna teatavaks tehtud tehingut.
Küti andmetel pole praegu ametlikult müügis mitte ühtki automüüjat, kuid lähema aasta jooksul kimbutab mitmeid firmasid pankrotioht.
"Me tegutsesime algusest peale sihiteadlikult, töötades läbi võimalikud automargid, mis võiksid meile huvi pakkuda. Seega oli Hyundai meie teadlik valik, kuna ta tegutseb selles turusegmendis, mis meil oli siiani nõrgalt esindatud. Hyundai eelis on meie jaoks tema pikk tooterivi, kõrge kvaliteet, uued ja atraktiivsed automudelid, sobiv hinnatase ja tema turuosa," rääkis Kütt ülevõtuks sobiva firma valimisest.
"Kindlasti lisandub siia täna ka väike tootjarisk. Kuna meie huvi ei olnud omandada ükspuha keda, siis kellegi teisega me ka läbirääkimisi ei pidanud," lisas ta.
Kütt ütles, et pankrott ähvardab lähema aasta jooksul paljusid automüüjaid. "Määravaks teguriks saab vaba käibekapitali olemasolu ja laovarude juhtimine. Kuna Viking Motors on meie (Ascari) otsene GM-i kolleeg, siis ma seda teemat ei kommenteeriks," vastas ta küsimusele, kas pankrott võib tabada ka Viking Motorsit, millel on juba praegu ligi 5 miljonit krooni maksuvõlga.
Ehkki praegu annab firmade hinda alla kaubelda ning nende vara võib tulla ka sundmüüki, Amserv Grupp praegu veel mõnd automüüjat osta ei plaani. "Hetkeseisuga ei plaani, kuid tänasel päeval peab tegutsema vajadusel väga kiirelt ja paindlikult," märkis Kütt.
"Vastavalt lepingule on see konfidentsiaalne," pareeris Kütt spekulatsiooni, et Amserv Grupp maksab Korea Auto eest 30 miljonit krooni, "küll aga võin öelda, et tegime seda omavahendite arvelt."
Amserv Grupi nõukogu liige Mart Mägi ütles täna aripaev.ee-le, et sel aastal Korea Auto ja Amservi klientide jaoks midagi ei muutu, kuid tuleval aastal on Hyundaide omanikel oodata paremat hooldust ning kerevärvimistöid. "Hetkel töötame ettevõtetele välja uut strateegiat," rääkis Mägi.
Korea Auto aktsiad kuuluvad võrdsetes osades Ivo Kasakule, Andres Pettaile ja Ain Pedakule. Ettevõte ostab Hyundaid Soomest Hanko sadamast. Novembris langes Hyundaide müük eelneva kuuga võrreldes 30%.
Seotud lood
Topauto müügidirektor Erkki Ots
võrdles pikka aega müügis olnud Korea Autot Eesti valitsusega, mis pikaaegse
turulpüsimise asemel odavaid ja populaarseid otsuseid vastu võtta
armastas.
Korea Auto juhatuse liige ja firma
kaasomanik Ivo Kasak ütles, et Amserv Grupp pakkus usinalt turgu vallutanud
Hyundai-müüja aktsiate eest kopsakat summat.
Amserv Grupp ostab Hyundai sõidukeid müüva
Korea Auto aktsiapaki.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.