Maailma kuulsaim kaunitar, Matteli loodud
Barbie peab sel aastal ümmargust 50. sünnipäeva.
Olles kaotanud mõnevõrra turuosa oma noorematele konkurentidele Bratzile ja Hannah Montanale, on Mattel otsustanud korraldada terve rea Barbie-teemalisi üritusi üle maailma ning alustab tuuri Shanghais 36 000 ruutmeetri suurusel pinnal.
Financial Times võrdleb poodi roosa mekaga, mis püüab haarata enda küüsi ka tavalisest veidi vanemad austajad ning nende emad. Külastajad saavad einestada Barbie kohvikus või külastada Barbie spaad. Lisaks saavad tütarlapsed disainida Barbiele riideid ning osa võtta moe-show'st.
Mattel on sõlminud kokkuleppe ka disainer Vera Wangiga, kes paneb Shanghais 10 000 dollari eest müüki Barbiest inspireeritud pulmakleidi.
Shanghai valik oli teadlik, sõnas Matteli üldjuht Richard Dickson Financial Timesile. „Barbie on populaarne igal pool, kuid Shanghais suhtuvad emad nukku lausa kirglikult,“ lisas ta. Põhjus on Hiina varasemas oluliselt tugevamas isoleerituses maailmast, kus praegustel emadel polnud omal ajal võimalik läänemaailma ilu sümbolit mingil moel oma mänguasjakasti saada.
Järgmine aasta tuleb Barbie-aasta, lubas Dickson. Nukk toob ettevõttele sisse 3 miljardi suuruse müügiosa igal aastal, kuid on viimasel ajal veidi vananenud, mida kasutavad hoolega ära uued konkurendid. Siiski ei lase Mattel kaunist mänguasja unustuste hõlma vajuda, vaid see on saanud endale uuema ja modernsema välimuse, tervete garderoobide viisi uusi riidekollektsioone, uue soenguga Keni ning särtsaka reklaamikampaania.
Ka järgmisel nädalal aset leidval New Yorgi moenädalal on Barbie üks sponsoritest. Dickson lubab, et Barbie taastab oma kõrge positsiooni moemaailmas ning tõukab kõik teised troonile ihkajad eemale. „Peame olema endas kindlad… see kaitseb meid konkurentsitihedas tulevikus,“ sõnas Dickson.
Matteli aktsia hind kerkis eilsel kauplemispäeval USA börsil 4,45 protsenti.
Seotud lood
Mattel`i sel nädalal müüki jõudev Barbie
võimaldab omanikul tarbida elektroonilist meelelahutust selle eest eraldi
maksmata - tuleb vaid ostetud nukk torgata jalgupidi tugijaama külge.
Barbie ja Hot Wheels autode tootja Mattel
koristab USAs müügilt üle miljoni lelu, kuna mänguasjade värvimiseks on
kasutatud värvi mis sisaldab pliid.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.