USA suurim jaekaubandusfirmade
assotsiatsioon kutsub jaanuaris ametisse asuvat USA presidenti Barack Obamat
üles lülitama valmivasse majanduse stimuleerimise kavasse ka sellised päevad,
mil ostud oleksid käibemaksuvabad.
Eesmärk oleks tarbijaid enam ostma meelitada, kirjutab Wall Street Journal.
Jaemüüjad pakuvad välja kolm 10 päeva pikkust perioodi 2009. a märtsis, juulis ja oktoobris. See säästaks tarbijaile kokku 20 miljardit dollarit ehk 175 dollarit iga pere kohta.
Maksuvabastusest jääksid välja alkoholi ja tubakatooted ning riik kompenseeriks osariikidele saamata jäänud maksutulu, kirjutab WSJ.
Jaemüüjate pöördumises nimetatakse praegust olukorda olukorda „kriitiliseks“. USA tarbijausaldus langes oktoobris madalaimale tasemele 41 aasta jooksul, mil selliseid andmeid on kogutud. Kolmandas kvartalis kahanes eratarbimine USAs 3,7%, mis on suurim langus 25 aasta jooksul. Neljandas kvartalis oodatakse veelgi suuremat langust.
Seotud lood
Majandusolukorra halvenemine sunnib 20.
jaanuaril USA presidendina ametisse asuvat Barack Obamat kavandamisel olevat
majanduse abipaketti laiendama.
Mõned trendid jäävad meiega kauaks, mõned kaovad sootuks ja mõned muutuvad, kohanedes hetkeolukorraga. Ettevõtete keskkonna-, sotsiaalsed ja juhtimisstandardid (Environmental, Social and Governance – ESG) peavad muutuma, seda eriti seoses eelseisvate struktuursete muutustega poliitikas. Olukord näib olevat Trumpi tulekuga kardinaalselt muutunud, kuid tegelikult on muutused toimunud juba päris pikka aega.