Tartu taksojuhid küsivad sõidu eest üle
kahe korra kõrgemaid hindu kui nende kolleegid pealinnas ja enam-vähem kõik ühe
ja sama hinnakirja järgi. Linnajuhid kahtlustavad kartellikokkulepet.
Tallinnas Laki Takso nime alla koondunud 70 taksot küsivad sõidukilomeetri eest 5 krooni ja 40 senti, sõidu alustamise eest 25 ja ootetunni eest 118 krooni. Samas hinnaklassis sõidab veel mitu firmat, näiteks Reval ja IR Takso, kirjutab Postimees.ee.
Nende hinnad, kui alustamise tasu välja arvata, jäävad rohkem kui kaks korda alla Tartus ülelinnaliselt kehtivatele sõiduhindadele: kilomeeter 12 krooni, ootetund 240 krooni, alustamine 25 krooni. Veel kallim, 15 krooni kilomeeter, on sõit omapäi tegutsevate taksodega, mis ei ole ühegi dispetšiteenust pakkuva katusfirma alla koondunud.
Tallinna transpordiameti vanemspetsialist Evelin Roosileht möönis, et pealinnas on ka märksa kallimalt sõitvaid taksosid. Nende hinnakiri võib olla Tartu klassist, aga on ka selliseid, mille alustustasu võib olla isegi 145 krooni ja kilomeeter maksta 35 krooni.
Linnal taksohindade kujundusse sekkumise võimalusi pole. "Vaba turg," oli Tartu abilinnapea Margus Hansoni kommentaar.
"No ma ei oska öelda, kas see on kartellikokkulepe või mitte. Aga kõigil on hind 12 krooni kilomeeter. Tallinnas on mõned firmad odavamad, teised kallimad. Seal 5.50 ja 6 ja 7 krooni, meil 12 krooni. Tule taevas appi!" võrdles ta.
Seotud lood
Ehkki mitmed GoBusi Tartu linnaliinidel
sõitavad bussid ületavad linna nõutud vanusepiiri, ei kavatse bussfirma uuemaid
busse soetada, nimetades vanusepiiri sätet rumalaks.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.