Tänavu on Kaubamaja peasuunaks ja
märksõnaks jalatsiäri, ütles Tallinna Kaubamaja juht Raul Puusepp, kuid samuti
on tema sõnul olulised ettevõtte teised suunad.
Kuigi eelmine aasta polnud Kaubamajale kõige parem, oli siiski näha, et kampaaniad töötasid, võttis Puusepp 2008. aasta kokku. Tema sõnul ületas sügisene Osturalli avapäev kõiki seniseid rekordeid külastajate arvu ja käibe poolest.
Selleks aastaks prognoosis Puusepp, et käibekasvu turul ei tule. Tõenäoliselt on muutused väikesed, lisas ta. Samuti on tarbijad Puusepa sõnul endiselt pessimistlikud ja valivad kaupa väga hoolikalt ning tihti lükatakse ostud edasi.
Autokaubandusest rääkides ütles Puusepp, et möödunud aastal läksid paremini kaubaks odavamad ja hea hinna ning kvaliteedi suhtega sõidukid. Käesoleval aastal plaanib Kaubamaja suurendada Kia turuosa ja leida uusi brände, mida senisele lisaks müüma hakata.
Veel on Kaubamajal plaanis käesoleval aastal startida uue kaubamärgiga I.L.U, millest saab ilupoodide kett. Esimene kauplus avatakse kevadel Pärnus. Lähiaastate plaanidesse kuulub Baltimaades kümnepoeliseks ketiks laienemine. Puuseppa sõnul loob iga keti pood 7-8 uut töökohta.
Kui palju Kaubamaja uue kaubamärgi käivitumisse ja poodide avamisse investeeris, ei soostunud juht ütlema. Investeering ruutmeetri kohta on tasemele vastav, lisas Puusepp.
ASi Tallinna Kaubamaja mullune käive oli esialgseil andmeil 6,6 miljardit krooni, kasvades aastaga 11%. Ettevõtte kasumlikkus vähenes. Tallinna ja Tartu kaubamajade mullune käive oli 1,5 miljardit krooni, kahanedes 2007. aastaga võrreldes 0,7%.
Kontserni autokaubanduse ärisegmendi 2008. aasta käive oli 528 miljonit krooni, vähenedes aastaga 10%. Eelmisel aastal müüdi 2056 uut sõidukit, mis on 7% vähem kui 2007. aastal.
Alates eelmise aasta aprillist on Kaubamaja kontsern tegev jalatsikaubanduses, mille käive aastalõpu seisuga oli 168,5 miljonit krooni. Kontserni kuulub 35 jalatsikauplust, millest 28 tegutsevad Eestis ja 7 Lätis.
Kontsernis kokku sooritati 2008. aastal kokku 37,6 miljonit ostu, mis on 8% enam kui 2007. aastal. Eelmise aasta lõpu seisuga ulatus püsiklientide arv üle 345 000 kliendi, kasvades aastaga 38%.
Seotud lood
Sarnaselt Tallinna Kaubamajale ei prognoosi
ka A-Selver sel aastal käibe kasvu, ütles tänasel pressikonverentsil A-Selveri
juht Iivi Saar.
Selveri super- ja hüpermarketite 2008.
aasta Eesti ja Läti konsolideeritud käive kasvas 4,3 miljardi kroonini, mis on
15% enam kui aasta varem.
Rootsi päritolu varahaldusfirma East
Capital Asset Management AB teatas Tallinna Kaubamaja ASile, et East Capital
grupi osalus Tallinna Kaubamaja ASis ületas 5%.
ASi Tallinna Kaubamaja mullune käive
oli esialgseil andmeil 6,6 miljardit krooni, kasvades aastaga 11%. Ettevõtte
kasumlikkus vähenes.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele