„Arvestades globaalse autoturu nõrkust peab
tunnistama, et oli vaid aja küsimus millal Norma on sunnitud tegema suuremaid
muutusi tootmiskorralduses,“ sõnas LHV analüütik Henri Adams.
Ta lisas, et kuna tootmismahud on oluliselt vähenenud ja laovarud kasvanud, ei ole ettevõttel lihtsalt nii palju töökäsi vaja. Adamsi sõnul oli eelmine aasta uute sõiduautode registreerimise poole pealt Euroopas 15 aasta nõrgim ning hõiskamisega tuleb veel mõnda aega oodata.
„Käesolev aasta kujuneb autotööstusele tõenäoliselt sama raskeks, kui mitte hullemaks,“ nentis Adams.
Adams tunnistas, et LHV alandas ka Norma reitingut: „Võttes arvesse autoturu rasket olukorda alandasime LHV Pro all oktoobris ka Norma reitingu senise akumuleeri pealt neutraalse peale.“
Swedbanki analüütik Risto Hunt sõnas, et kuigi tavaliselt võtab turg koondamisteated rõõmuga vastu ning lööb aktsiahinna tõusule, siis see kord võib olla erinev.
„Antud majandustingimustes ma ei usu, et koondamisteade nii väga aktsia hinda mõjutab,“ kinnitas Hunt. Aktsionärid võivad tema sõnul sõnumit mõista kaheti. Positiivsest küljest näitab see juhtkonna kasumlikku mõtlemist vähenevate mahtude juures.
„Sõnum on negatiivne selles mõttes, et annab mõista, et olukord pole kiita ning tõenäoliselt läheb halvemaks,“ sõnas Hunt.