• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,37%5 952,68
  • DOW 30−0,17%42 769,03
  • Nasdaq 0,74%19 716,85
  • FTSE 1000,22%8 102,72
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,38
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,37%5 952,68
  • DOW 30−0,17%42 769,03
  • Nasdaq 0,74%19 716,85
  • FTSE 1000,22%8 102,72
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,38
  • 23.01.09, 12:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Selver: Emori uuring on meelevaldne

Emori igapäevakaupade hinnaseire uuringus kõige kallimaks ostukohaks osutunud Selveri hinnangul on uuringus kasutatud hinnad mitme toote puhul omavahel võrreldamatud ning uuringus kasutatud kaubavalik põhjendamatu.
Selveris on toidukorv keskmisest 9 protsenti kallim ning Säästumarketis ja Prismas keskmisest 4 protsenti odavam, selgus TNS Emori tehtud uuringust.
„On väga meelevaldne valida suvalisi tooteid hinnauuringusse – see ei peegelda mingil moel kaupluse tegelikku hinnataset,“ teatas A-Selver ASi ostu- ja tootmisdirektor Andres Heinver. „Üleeile avaldatud hinnauuringus on kasutatud eksitavaid ning omavahel võrreldamatuid andmeid. Kaupluste tegeliku hinnataseme määrab lisaks „uuringutoodetele” sooduspakkumiste ja omatoodete (private label) olemasolu.“
Teeme ka ise regulaarseid hinnauuringuid ja -võrdlusi ning meie andmeil on tulemused teistsugused – mitme toote puhul ei vasta uuringus kasutatud hinnad tegelikele igapäevastele hindadele kauplustes. Mõne toote puhul on kasutatud ka võrreldamatut taktikat: näiteks on võrdluses toodud õlle hinna puhul seatud Selver ebaõiglasesse olukorda, kasutades teiste kaupluste ostukorvis õllepudelite 4-pakke, Selveri puhul aga eraldi 4 pudeli hinda,“ lausus Andres Heinver.
Andres Heinveri sõnul on paljudes hinnauuringutes alati kindlad ühed ja samad tooted ning nende hinnad on tehtud teadlikult madalaks, kuid nende müügist saamata jäänud tulu teenitakse teiste toodete müügist.
Jaanuaris tegi TNS Emor läbi igapäevakaupade hinnaseire viie suurema jaeketi Tallinna kauplustes. Hinnad fikseeriti 14. jaanuaril järgmistes Tallinna kauplustes: Lõunakeskuse Säästumarket, Mustamäe tee Maxima, Mustamäe Prisma, Mustakivi Rimi, Pirita Selver.
Uuringusse kaasati tuntud kaubamärkide tooted ja soodsaimad tooted kokku 33 tooterühmast. Et võrrelda viie kaupluse hinnataset, koostati pere ühe kuu ostukorv, kus tugineti statistikaameti pere-eelarve uuringu andmetele tooterühmade tarbitavate koguste kohta ning TNS Emori viimase hinnaseire andmetele.

Seotud lood

Uudised
  • 18.02.09, 10:53
Selveris hinnad poekettidest kõrgeimad
TNS Emori veebruari igapäevakaupade hinnaseire ülevaatest selgub, et poekettidest on teistest üle 5% kõrgemad hinnad Selveris, kõige odavam oli vaadeldud poodidest Säästumarketi ostukorv.
Uudised
  • 20.02.09, 09:53
Selver lubab hindu alla lasta
Arvestades praegust turuolukorda, korrigeerime Selveris hindu allapoole, kuna seda on teinud ka tootjad ja edasimüüjad, lausus A-Selver ASi ostu- ja tootmisdirektor Andres Heinver.
Uudised
  • 23.01.09, 15:34
Emor: avalikustame ainult osa nimekirjast
Me ei avalikusta andmeid kogu tootenimekirja ulatuses, seetõttu võib jääda ekslikult selline mulje, nagu oleks uuringus vähe ja suvaliselt valitud tooteid, rääkis TNS Emori projektijuht Mari-Ann Bankier igapäevakaupade uuringust.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele