TNS Emori veebruari igapäevakaupade
hinnaseire ülevaatest selgub, et poekettidest on teistest üle 5% kõrgemad hinnad
Selveris, kõige odavam oli vaadeldud poodidest Säästumarketi ostukorv.
Veebruari teisel nädalal toimunud TNS Emori igapäevakaupade hinnaseirest selgus, et Tallinnas on jaekettide hinnatasemed võrreldes jaanuarikuuga märgatavalt ühtlustunud, teatas uuringufirma. Kui jaanuaris erines soodsaim ostukorv viie kaupluse keskmisest 4% ja kalleim 9%, siis veebruaris olid n-ö käärid vastavalt vaid 3% ja 5%. Ka jaanuaris oli kalleim poekett Selver, odavaimad olid Säästumarket ja Prisma.
Üheks põhjuseks, miks hinnatasemed olid sarnasemad, võib uuringu projektijuhi Mari-Ann Bankieri hinnangul pidada rohkeid toodete sooduspakkumisi. Kõige enam oli vaadeldud toodete hulgas eripakkumisi Selveris ja Rimis.
Erinevus viie kaupluse võrdluses
Selver +5,4%
Maxima -0,1%Rimi -0,6%Prisma -1,3%Säästumarket -3,4%
TNS Emori igapäevakaupade hinnaseire korraldatakse kord kuus Tallinna viie suurema jaeketi kauplustes. Igal uuringuperioodil valitakse välja jaekettide konkreetsed poed, kus ostetakse uuringus kaardistatavaid tooteid. Hinnad fikseeritakse kassatšeki alusel.
TNS Emori igapäevakaupade hinnaseire aluseks on pere ühe kuu ostukorv, mis hõlmab pere-eelarves olulisema kaaluga tooterühmi. Ostukorvi arvutamisel tuginetakse statistikaameti pere-eelarve uuringu andmetele tooterühmade tarbitavate koguste kohta ning TNS Emori hinnaseire andmetele.
Uuringusse on kaasatud nii tuntud brändid kui ka odavaimad tooted. Odavaimate toodete hulka võivad sattuda näiteks nii soodushinnaga müüdavad tuntud brändid kui ka jaebrändid. Odavaimad tooted on toodud sisse nendes tooterühmades, kus tarbijate hinnatundlikkus on suurem (nt kuivained, piim, puu-köögiviljad jne). Tooterühmades, kus hinna roll on väiksem ja brändi roll suurem (nt kohv, õlu), on uuringusse võetud konkreetsed kaubamärgid. Hetkel kaardistatakse uuringus ligi 40 tooterühma ja ligi 50 toodet.
Seotud lood
Emori igapäevakaupade hinnaseire uuringus
kõige kallimaks ostukohaks osutunud Selveri hinnangul on uuringus kasutatud
hinnad mitme toote puhul omavahel võrreldamatud ning uuringus kasutatud
kaubavalik põhjendamatu.
Selveris on toidukorv keskmisest 9
protsenti kallim ning Säästumarketis ja Prismas keskmisest 4 protsenti odavam,
selgus TNS Emori tehtud uuringust.
Arvestades praegust turuolukorda,
korrigeerime Selveris hindu allapoole, kuna seda on teinud ka tootjad ja
edasimüüjad, lausus A-Selver ASi ostu- ja tootmisdirektor Andres Heinver.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.