Üks tuntuimaid kiirsöögi pakkujaid,
McDonalds pidi vastu võtma neljanda kvartali kasumi 23protsendilise languse
aastatagusega võrreldes.
Kasum oli 985,3 miljonit dollarit ehk 87 senti aktsia kohta. Eelmise aasta sama perioodi kasum oli 1,27 miljardit dollarit ehk 1,06 dollarit aktsia kohta.
Globaalne müük kasvas 7,2 protsenti – 5 protsenti USAs ja 7,6 protsenti Euroopas ning 10 protsenti Aasias ja Aafrikas.
Kogutulu langes 3 protsendi jagu 5,67 miljardile dollarile. Analüütikud prognoosisid kasumiks aktsia kohta 84 senti ja tulu 5,72 miljardit dollarit.
Näib tõepoolest, et langused majanduses ja laenuturul kiirsöögi edu oluliselt ei mõjuta. Väga palju inimesi rasvumisse saatnud (või vähemalt protsessis osalenud) McDonaldsi juht Jim Skinner sõnas MarketWatchile, et 2008 oli ettevõtte jaoks tugev aasta.
„Läbi meie strateegilise fookuse menüüvalikul, toidukvaliteedil ja väärtusel, on keskmine külastajate arv päevas tõusnud üle 58 miljoni 2008. aastal,“ põhjendas Skinner.
Seotud lood
McDonaldsi jaanuarikuine müük kasvas 7,1
protsenti ning mootoriks olid välisturud, kirjutab Reuters.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.