• OMX Baltic0,2%302,36
  • OMX Riga−0,17%878,59
  • OMX Tallinn−0,88%1 912,96
  • OMX Vilnius0,72%1 180,81
  • S&P 500−0,56%5 949,52
  • DOW 300,12%43 513,82
  • Nasdaq −1,35%19 026,55
  • FTSE 1000,11%8 668,67
  • Nikkei 225−1,39%38 237,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%90,99
  • OMX Baltic0,2%302,36
  • OMX Riga−0,17%878,59
  • OMX Tallinn−0,88%1 912,96
  • OMX Vilnius0,72%1 180,81
  • S&P 500−0,56%5 949,52
  • DOW 300,12%43 513,82
  • Nasdaq −1,35%19 026,55
  • FTSE 1000,11%8 668,67
  • Nikkei 225−1,39%38 237,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%90,99
  • 03.02.09, 11:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SAS: tahame liigse müüa võimalikult kiiresti

Täna Stockholmis SASi majandustulemusi kommenteerides ütles kontserni juht Mats Jansson, et kontserni müüki minevad osad, sealhulgas osaluse Estonian Airis, tahab firma ära müüa võimalikult kiiresti.
„Tahame müüa nii kiiresti kui võimalik, kuid ilma väärtust kahjustamata,“ ütles Mats Jansson pressikonverentsil.
Osaluse müük Estonian Airis on osa SASi uuest strateegiast, kus firma plaanib keskenduda vaid Põhjala turule ning müüa lennufirmad, mis selle uue strateegia raamesse ei mahu. Juba on müüdud Spanair ja osalus airBalticus.
Kommenteerides Estonian Airile antud laene ca 30 miljoni Eesti krooni suuruses summas ütles Jansson, et omanikuna tuli seda rahaabi anda. „Muidu oleks Estonian Air makseraskustesse sattunud või pankrotti läinud,“ ütles Jansson.
SASi põhihuvi Balti riikides oli airBaltic, mis tuli müüa sel põhjusel, et SASil ei olnud võimalik firmas kontrollosalust saada. Osaluse müügist sai SAS 216 miljonit Rootsi krooni, mis tõi firmale kasumit 169 miljonit Rootsi krooni, ütles firma finantsjuht Mats Lönnqvist.
Kogu kontserni tulemust kommenteerides ütles Jansson, et see on „õudne tulemus“, kuid lisas, et suur osa sellest on tingitud Spanarist, mis tänaseks on müüdud ja olukord n-ö kontrolli all.
Seletades kahjumit kiht kihi haaval nagu sibulat koorides, ütles Jansson, et kõigest hoolimata on suure kahjumi südames siiski baas, mis on suhteliselt terve ja millele SAS rajab nüüd oma uue strateegia. Ka see "tuumik" on praegu miinuses, kuid nende kuludega on võimalik toime tulla.
Põhjusi, miks see strateegia õnnestuma peaks, loetles Jansson kolm – SAS on üks väheseid lennufirmasid Europas, mis teenib kasumit lühikestelt lennuliinidelt, firma on saanud „ajaloolise“ kokkuleppe ametiühingutega, kes varem lennufirma plaanidesse kaikaid kodaraisse loopisid, ning kolmandaks – firma jätkab lihtsustatud struktuuriga, kus rivaalitsevate tütarfirmade asemel hakkab olema üks firma, kus kiireneb ja lihtsustub otsuste vastuvõtmine.
Uue strateegia põhijooned on, et SAS keskendub tulevikus Põhjala turule, kust SAS alguse sai ja kus praegu on firma turuosad 20–40%, teenindab senisest enam ärikliente ning korraldab sellest lähtudes ümber ka oma lennuliinid.
Uue strateegia elluviimiseks korraldab SAS uusemissiooni 6 miljardi Rootsi krooni ulatuses.
Küsimusele, kas SAS suudab jätkata iseseisva firmana, vastas Jansson, et praegu plaanib firma 100% keskenduda uue strateegia elluviimisele. Samas ei ole iseseisvaks jäämine „eesmärk omaette“.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele