Täna Stockholmis SASi majandustulemusi
kommenteerides ütles kontserni juht Mats Jansson, et kontserni müüki minevad
osad, sealhulgas osaluse Estonian Airis, tahab firma ära müüa võimalikult
kiiresti.
„Tahame müüa nii kiiresti kui võimalik, kuid ilma väärtust kahjustamata,“ ütles Mats Jansson pressikonverentsil.
Osaluse müük Estonian Airis on osa SASi uuest strateegiast, kus firma plaanib keskenduda vaid Põhjala turule ning müüa lennufirmad, mis selle uue strateegia raamesse ei mahu. Juba on müüdud Spanair ja osalus airBalticus.
Kommenteerides Estonian Airile antud laene ca 30 miljoni Eesti krooni suuruses summas ütles Jansson, et omanikuna tuli seda rahaabi anda. „Muidu oleks Estonian Air makseraskustesse sattunud või pankrotti läinud,“ ütles Jansson.
SASi põhihuvi Balti riikides oli airBaltic, mis tuli müüa sel põhjusel, et SASil ei olnud võimalik firmas kontrollosalust saada. Osaluse müügist sai SAS 216 miljonit Rootsi krooni, mis tõi firmale kasumit 169 miljonit Rootsi krooni, ütles firma finantsjuht Mats Lönnqvist.
Kogu kontserni tulemust kommenteerides ütles Jansson, et see on „õudne tulemus“, kuid lisas, et suur osa sellest on tingitud Spanarist, mis tänaseks on müüdud ja olukord n-ö kontrolli all.
Seletades kahjumit kiht kihi haaval nagu sibulat koorides, ütles Jansson, et kõigest hoolimata on suure kahjumi südames siiski baas, mis on suhteliselt terve ja millele SAS rajab nüüd oma uue strateegia. Ka see "tuumik" on praegu miinuses, kuid nende kuludega on võimalik toime tulla.
Põhjusi, miks see strateegia õnnestuma peaks, loetles Jansson kolm – SAS on üks väheseid lennufirmasid Europas, mis teenib kasumit lühikestelt lennuliinidelt, firma on saanud „ajaloolise“ kokkuleppe ametiühingutega, kes varem lennufirma plaanidesse kaikaid kodaraisse loopisid, ning kolmandaks – firma jätkab lihtsustatud struktuuriga, kus rivaalitsevate tütarfirmade asemel hakkab olema üks firma, kus kiireneb ja lihtsustub otsuste vastuvõtmine.
Uue strateegia põhijooned on, et SAS keskendub tulevikus Põhjala turule, kust SAS alguse sai ja kus praegu on firma turuosad 20–40%, teenindab senisest enam ärikliente ning korraldab sellest lähtudes ümber ka oma lennuliinid.
Uue strateegia elluviimiseks korraldab SAS uusemissiooni 6 miljardi Rootsi krooni ulatuses.
Küsimusele, kas SAS suudab jätkata iseseisva firmana, vastas Jansson, et praegu plaanib firma 100% keskenduda uue strateegia elluviimisele. Samas ei ole iseseisvaks jäämine „eesmärk omaette“.
Seotud lood
SAS teatas täna, et lennufirma uue
strateegia järgi koondatakse tähelepanu Põhjala turule ning kõik ülejäänud SASi
grupi lennufirmad müüakse ära.
SASi asepresident Ole Orver kohtus täna
ennelõunal majandusministeeriumis asekantsler Eero Pärgmäe ja
Estonian Airi nõukogu ja AS Cresco juhatuse esimehe Olev
Schultsiga. Rahvusliku lennukompanii aktsionäride esindajad
kõnelesid lennufirma lähitulevikust.
SAS teenis neljandas kvartalis 2,77 mld
Rootsi krooni suuruse kahjumi. Aasta varem oli kahjumiks 596 mln Rootsi krooni,
vahendab Bloomberg.
Täna väga halvad majandustulemused
avalikustanud Skandinaavia lennukompanii SAS palub omanikelt juurde 6 miljardit
Rootsi krooni.
Freedom Holding Corp. avaldas oma 2025. aasta teise kvartali tulemused, mis näitavad ettevõtte käibes ja puhaskasumis märkimisväärset kasvu. Tulenevalt laienemisest, tõusid ka ettevõtte kulud.