Piimandusühistu E-Piim tunnistas, et on
piimatoodete hindu langetanud kohati 60%, hindade langetamist kinnitas ka Maag
Piimatööstus.
E-Piima juhatuse esimees Jaanus Murakas ütles aripaev.ee-le antud kommentaaris, et hindu on langetatud 20-60%. Maag Piimatööstuse juhi Valdis Noppeli sõnul on hinnalangust numbriliselt raske välja tuua, kuna olukord muutub kaks korda päras.
Survet hindade langetamiseks on Noppeli sõnul tunda, kuna konkurents on tihe nii jaekettide kui ka tööstuste vahel. Muraka sõnul tuleb hinnasurve peamiselt eksportturgudelt.
„Kui aprillist hakkab toorpiima hind tõusma, pääseb piimandussektor loodetavasti hullemast,“ ütles Noppel. Murakas lisas, et piima hind on küll esimesel kahel kuul jätkuvalt langenud, aga ta loodab hindade stabiliseerumist ELi turukorraldusmeetmete mõjul.
Laienemist ei ole lähiajal plaanis kummalgi piimatööstusel. Valdis Noppeli juhitav Maag tegeleb tootmise optimeerimisega ning kellegi üleostmist prioriteediks ei pea. „Laienemist ei plaani. Kui tooraine maht ei vähene, jäävad toodangu mahud samaks,“ sõnas E-Piima juht Jaanus Murakas.
Kas mõnda piimatööstust ootab kadumine, selles olid Maagi ja E-Piima juhid eriarvamusel. Murakas rääkis, et seda ei saa välistada, kuna täna on kindel ainult see, et miski pole kindel. Noppeli hinnangul jäävad kõik arvestatavad tegijad alles.
Palkade langetamise ja koondamiste kohta ütles Murakas, et tõesti on seda tehtud ning palka selle aasta jaanuaris umbes 10% vähendatud, samuti jäid maksmata jõulupreemiad, erinevad lisa- ja tulemustasud. Noppel sõnas, et sõltuvalt turust reageeritakse paindlikult.
Seotud lood
Hindade langetamise survet tunnevad praegu
kõik tootjad, ütles Saarema Piimatööstuse juht Andi Saagpakk.
Iga eestimaalane saab Eesti toodete
ostmisega kaasa aidata krooni tugevusele, hoides raha Eestis, rääkis Äripäevale
AS Tere juht Ülo Kivine.
Sel aastal võivad majanduses valitsevad
rasked ajad paljud piimatootjad ja –tööstused kahjumisse langeda, prognoosis
Valio Eesti tegevjuht Kari Finska.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.