Juustumüüja Estoveri kasum kukkus mullu
kolinal, 2007. aasta 25 miljoni krooni asemel tiksus eelmisel aastal
kassasse vaid 2 miljonit krooni.
Ettevõtte käive oli 334 miljonit krooni, kasvades mullusega võrreldes 5% loodetud 15% asemel, teatas ettevõte.
„Turusituatsiooni arvestades oli ettevõtte kasumi vähenemine planeeritud, kuid kindlasti mitte sellises mahus,“ ütles Estover OÜ tegevjuht Kai Rimmel. „Kiire ja järsu hinnatõusu tõttu kogunes 2008. aasta alguses lattu toodangut, mille hinda aprillis kuni 35% langetasime ning mille hinnalangus jätkus ka ülejäänud aasta jooksul. Et piima kokkuostuhinna tõttu oli juustu omahind endiselt kõrge, tegime hinnalanguse suuresti oma kasumi arvelt.“
2008. aasta müügitulemused jäid Rimmeli sõnul peaaegu 2007. aasta tasemele – kogumüük 4865 tonni, sealhulgas naturaaljuust 2883 tonni. "Rõõmustav on see, et tarbijad eelistavad jätkuvalt kodumaiseid kvaliteetseid toiduaineid – müüdud naturaaljuustust enamuse ehk 70% moodustas Estoveriga ühte gruppi kuuluva Põltsamaa Meierei Juustutööstus OÜ toodang,“ märkis Kai Rimmel. „Kohupiima müügiga oleme samuti rahul – lootsime müügikogust kasvatada kaks korda, reaalselt tõusis see 187%.“
Tänavu plaanib Estover müügikoguseid suurendada 10%, ent täpsemad prognoose tehakse esimese kvartali reaalsete tulemuste põhjal.
Estover OÜ kuulub kontserni United Estover Group OÜ ning tegutseb juustumüügi alal aastast 1992. Tuntumad kaubamärgid on Hiirte juust, Hollandi Leibjuust Originaal, Vene juust, Eesti juust, Eesti Juust Light, Royal Blue ja Võileiva Juust. Ettevõtte 2008. aasta käive oli 334 miljonit ning kasum 2 miljonit krooni