Tallinki juht Enn Pant on tõenäoliselt
parim näide inimesest, kes oskab sotsiaalset võrgustikku luua ja seda õigel ajal
ka ära kasutada. Rahandusministeeriumi kantsleri ametist eraettevõtlusse
sukeldunud Pandist on saanud üks jõukaimaid eestlasi.
Praegu on Pant peamiselt seotud oma äripartnerite, Infortari kaasomanike Ain Hanschmidti ja Kalev Järvelillega. Tugev seos on ka Keskerakonda astunud Tallink Grupi nõukogu esimehe Toivo Ninnasega. See tuumik kergitab oluliselt üksteise mõjukuse positsiooni.
Ühiskondlikult on teada, et Pant on Kaia Kanepi mänedžer ning ta on koos Merko Ehituse ja Oliver Kruudaga sponsoreerinud Kanepi tennisemängu.
Ajalooliselt on Pandi suhetevõrgustik aga väga tugev. Ta on Aivar Sõerdi kursusekaaslane. Viimane maandus rahandusministri kohalt Tallinki Hotelsi juhitoolile. Samuti on Pant sõbrasuhetes praeguse rahandusministri Ivari Padariga.
Rahandusministeeriumi kantslerina töötas Pant koos tollase rahandusministri Andres Lipstokiga, kes on praegu Eesti Panga president ning olnud tihedalt seotud Ain Hanschmidtiga, kui viimane juhtis Ühispanka. Lisaks on Tallinki palgal endine sotsiaalminister Toomas Vilosius, kes on Andres Lipstoki pikaaegne äripartner.
Pandi suhetevõrgustikku on aidanud tihendada ka kunagine kuulumine Tööandjate Keskliidu juhatusse ning parteide rahaline toetamine.
Seotud lood
Sel aastal Äripäeva mõjukate edetabelis
esimesena pjedestaalilt välja jäänud ettevõtja Urmas Sõõrumaa peab loogiliseks,
et ta jäi kahest tipp-poliitikust tahapoole.
Tallinna linnapea ja Keskerakonna juht
Edgar Savisaar jääb mõjukuselt alla ainult Toomas Annusele, kelle firma on olnud
ka Savisaare toetajate seas. Savisaar on kõige mõjukam Eesti poliitik just tänu
tema ümber koondunud ärimeeste võrgustikule.
Mõjukate edetabelis kolmanda koha saanud
Andrus Ansipi lähimad sõbrad tulevad heade mõtete linnast Tartust. Nendeks on
Eesti meedia suurkuju Mart Kadastik ja kunagine Ansipi ülemus Neinar Seli.
Tallinna linnapea Edgar Savisaar kirjutas
oma blogisse, et peab mõjukate inimeste omavahelisi sidemeid kaardistanud
Äripäeva primitiivseks ning lugejatega manipuleerivaks, kuna artikli pealkiri
moondas võidu Ansipi üle kaotuseks.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.