Tallink Takso suurendas kahjumi katmiseks
aktsiakapitali 2,9 miljoni krooni võrra 6,9 miljonile kroonile.
"Veebruaris suurendati Tallink Takso aktsiakapitali 2,9 miljoni krooni võrra ning hetkel see on 6,9 miljonit krooni. Sellega kaeti nii esimese tegevusperioodi kahjumit kui ka kindlustati vahendeid firma edasiseks arenguks," rääkis Tallink Takso nõukogu esimees ja taksoettevõtte ühe omanikfirma Infortar tegevdirektor Jaan Tamm tehingu tagamaadest lisades, et ettevõtte käivitumisfaasis on selline tegevus täiesti tavapärane.
Tallink Takso asutati 2007. suvel ja alustas klientide teenindamist möödunud kevadel. Esimene majandusaasta, mis kestis 1. septembrist 31. augustini 2008, tõi firmale 12 miljonit krooni kahjumit ning viis ettevõtte omakapitali 3,7 miljoniga miinusesse. Aktsiakapitali suurendas Tallink Takso juba teist korda – esimesel korral tehti seda eelmise aasta aprillis ja toona oli summaks 6 miljonit krooni.
„Tallink Takso tegutseb pikaajalise äriplaani alusel. See hõlmab ka omanikepoolseid rahapaigutusi ning nende ajastust Tallink Taksosse firma tegutsemise esimestel perioodidel,“ selgitas Tamm, kelle sõnul oligi esimese tegevusaasta peamisteks ülesanneteks kvaliteetse klienditeeninduse käivitamine ning vastavate tehniliste tugisüsteemide käivitamine ja sissetöötamine. „Selles osas oleme oma eesmärgid küllaga täitnud,“ ütles Tamm. Mida näitavad Tallink Takso käesoleva majandusaasta esimese poole numbrid, ei soostunud Tamm siiski avaldama.
Kuigi taksonduses nagu ka majanduses tervikuna on keerulised ja segased ajad, tahab Tallink Takso oma kliendibaasi laiendada nii era- kui ka ärikliendi sektorites ja firma tegevust efektiivsemaks muuta. „Esimese eesmärgi saavutamise märksõnadeks on jätkuvalt kõrge kvaliteet - mugav, sõbralik, turvaline ning lihtsalt kättesaadav teenus. Loomulikult peab seda toetama ka aktiivne ja eesmärgipärane turundustegevus,“ rääkis Tamm.
Tegevuse efektiivistamine hõlmab tema sõnul töökorralduse optimeerimist, sealhulgas ka töötajate motivatsiooni ja palgasüsteemi pidevat korrastamist. "See pidev protsess ja jätkub ilmselt nii ka edaspidi,“ lisas ta. Küsimusele, kas palgasüsteemi korrastamise käigus võivad taksojuhtide palgad väheneda ning lepingutingimused karmistuda, Äripäev vastust ei saanud.
Efektiivistamise kategooriasse käib Tamme sõnul näiteks taksode tööaja – ja marsruudigraafikute optimeerimine, taksosüsteemi tehnoloogiliste võimaluste täielik ärakasutamine ja edasiarendamine ning töö töötajate koolitamisel, arendamisel ja motiveerimisel.
Tallink Takso plaanib ka autopargi laiendamist – kasutusse on juba võetud väikebussid ning rohkem pagasit mahutavad universaalkerega sõidukid. Tamm ütles, et taksoparki kavatsetakse vastavalt nõudlusele ja turuosa suurenemisele täiendada ka tulevikus.
Viimane sõltub Tamme sõnul aga lisaks ettevõtte enda pingutustest ka taksoturu korrastumisest Tallinnas. „Esimesi positiivseid märke sellest on ka juba näha. Ja lõpuks sõltub see muidugi ka üldise majanduskeskkonna paranemisest ning selle taaspöördumine kasvule,“ nentis Tamm.
Seotud lood
Täna pandi pidulikult nurgakivi Tallink
Hotels hotelliketi järgmisel aastal Riias uksed avavale hotellile Tallink Hotel
Riga, teatas ettevõte.
Enn
Pandile, Kalev Järvelillele ja Ain Hanshmidtile kuuluv
investeerimisfirma Infortar asutas uue taksofirma Tallink Takso, mille
kaasaktsionärideks on laevandusfirma Tallink Grupp ja loodava ettevõtte
juhtkond.
Järgmisel esmaspäeval 51 autoga alustav
Tallink Takso loodab juba aasta lõpus sõidutada pealinnas kundesid sadakonna
autoga, mis on konkurentide omast uuemad.
Silmipimestavalt säravad Tallinki
taksod vallutavad pealinna. Uus tulija loodab kliente püüda laitmatu
teeninduse, turvalisuse ja luksusautodega. Kilomeetri eest tuleb välja käia ligi
11 krooni ning sisseistumise eest ligi 50 krooni.
Uue sarja esimene saade!
Elisa Eesti juht Andrus Hiiepuu rõhutab uhiuues sarjas “Juhtides tulevikku”, et suurfirmad liiguvad kestlikkuse suunas ja sellega kujundatakse ümber tööstusharud. Kes pole sellega kaasas, jääb lihtsalt maha.