Balti riikide majanduslangus on muutnud
Nordea panga piirkonnas väga ettevaatlikuks – uusi kliente kaalutakse suurima
hoolega, uusi kontoreid ei avata ega palgata töötajaid juurde, kirjutab Soome
leht Turun Sanomat.
„Meie strateegia on see, et aitame praegustel headel klientidel halvad ajad üle elada ega otsi uusi kliente," ütles lehele Ari Kaperi, kes vastutab Nordea kontsernis Balti riikide eest. „Kui halvad ajad läbi saavad, jätkame järk-järgulist kasvu,“ lisas ta.
Eriti ettevaatlikult suhtub Nordea äriklientidesse.
Nordea on Balti turule laienedes toiminud ettevaatlikumalt kui SEB ja Swedbank, mille aktsiaid on Balti turuga seotud riskid järsult pillutanud. Nordea on eelistanud orgaanilist kasvu, neljandik Balti riikidesse antud laenudest on antud neis riikides tegutsevatele Põhjala firmadele või riigifirmadele, millega seotud riskid on väiksemad.
Kokku on Nordea laenuportfell Balti riikides 7,5 miljardit eurot (alla 3% kogu kontserni laenuportfellist), millest äriklientide osakaal on 60%.
Nordeal on praegu igas Balti riigis 20 pangakontorit ja ca 10%ne turuosa. Töötajaid on 1500.
Seotud lood
Nordea Pank Eesti juhataja Vahur Kraft
ütles kommentaariks nädalavahetuse uudisele "Nordea pidurdab Balti riikides
järsult", et Nordea Pank Eesti on viimaste aastate jooksul jõuliselt
laiendanud nii oma kliendibaasi, teenindusvõrku kui ka tooteportfelli.
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?