Mereagentuuri CF S Estonia juhatuse
liikme Ants Ratase sõnul on unistatud Tallinna saamisest suureks
finantskeskuseks – Balti mere Hongkongiks, kuid laevandusärita
see soov ei teostu.
"Ilma laevandusärita ei ole see kindlasti võimalik," märkis Ratas. Eestis puudub tema sõnul kaubalaevastik ja praeguse maksupoliitika korral seda ei tekigi.
"Selleks, et laevandusfirmad oma äri Eestisse tooksid ja oma laevad Eesti lipu all sõitma paneksid, tuleks ära kaotada nii sotsiaal- kui tulumaks laeva meeskonnaliikmete palkadelt. Laevandusäri võikski olla Eesti jaoks uus teenuste ekspordi liik. Kuigi laevameeskonna liikmetelt riigile maksutulu ei laekuks, annaks Eestisse toodav laevandusäri suurt maksutulu maal laevu teenindavatest firmadest ja nendes töötavate inimeste palkadelt. Samuti tuleksid koos laevandusfirmadega Eestisse pangad ja trading-firmad," arutles ärimees.
Seotud lood
Helmese nõukogu liige Jaan Pillesaar
möönab, et nende ettevõte "ausalt öeldes ei tunne, et Eesti riik oleks
majanduslanguse ajal hakanud soosima ettevõtteid".
"See, et mõni ei ole märganud seda, mida on
tehtud majanduse elavdamiseks, on eelkõige märkaja probleem," teatas peaminister
Andrus Ansip valitsuse pressikonverentsil.
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.