• OMX Baltic0,22%269,88
  • OMX Riga1,73%886
  • OMX Tallinn0,04%1 730,19
  • OMX Vilnius0,37%1 044,41
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,51%8 071,19
  • Nikkei 2250,51%38 732,24
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,85
  • OMX Baltic0,22%269,88
  • OMX Riga1,73%886
  • OMX Tallinn0,04%1 730,19
  • OMX Vilnius0,37%1 044,41
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,51%8 071,19
  • Nikkei 2250,51%38 732,24
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,85
  • 07.04.09, 14:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uuring: üle 50% peredest elab kokkuhoidlikumalt

55% peredest on oma ostukäitumist majanduslanguse või sissetulekute vähenemise tõttu muutnud ja kaupmeestelt oodatakse suuremahulisi allahindlusi, selgus Maxima poeketi tellitud ja AC Nielseni korraldatud uuringust.
Maxima kommunikatsioonijuhi Tambet Asi sõnul jälgivad tarbijad majanduskriisis üha enam kaupluste sooduspakkumisi. "Kaupmeestelt oodatakse üha ulatuslikemaid allahindlusi, pühadetoitude valmistamiseks kasutatakse sooduspakkumistelt hangitut ning üha enam loobutakse valmistoitudest," ütles ta. "Tarbijad harjuvad üha enam igapäevaste allahindlustega ning tavahinnaga kaupu enam naljalt ei osta, lisas Asi.
Eelseisvate kevadpühade kohta vastasid tarbijad Maxima teatel, et kulutada plaanitakse paar korda vähem kui viimastel jõuludel. "Seejuures ollakse oma kulutuste prognoosimisel palju konkreetsemad, oma kulutusi ei osanud planeerida vähem kui viiendik küsitletutest," märkis Asi.
Uuringust selgus ka, et 92% eestlastest tunnetab majanduse halvenemist võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, sama tunnetab 97% lätlastest ja 91% leedulastest. 49% Eesti peredel on sissetulekud tänavu vähenenud, sama toimus 79% Läti ja 67% Leedu peredega.
Tarbijauuring viidi läbi Maxima kaubanduskontserni tellimusel. Kõikides Balti riikides korraldas tänavu veebruaris küsitluse AC Nielsen. Eestis küsitleti 803 inimest. Maxima jaemüügiketis on 430 kauplust, neist 51 Eestis. Maximas töötab üle 27 000 inimese.

Seotud lood

Uudised
  • 07.04.09, 12:45
Uuring: töökohtade vähenemist tunnetatakse märksa enam
Eesti inimesed tunnetavad mõne kuu taguse ajaga võrreldes märkimisväärselt teravamalt vabade töökohtade arvu vähenemist, kirjutab sotsioloog Mauri Sööt portaalis tarkkulutaja.ee.
Uudised
  • 07.04.09, 15:05
Kodumaise toidukauba eelistamine vähenes 9%
Kodumaise toidukauba eelistamine on viimase kolme aastaga vähenenud 9%. Tarbija ootab tootjatelt värsket, tervislikku ja soodsa hinnaga toidukaupa, mida on lihtne poes ära tunda, selgus konjunktuurinstituudi uuringust.
  • ST
Sisuturundus
  • 08.11.24, 11:00
Bigbank: kinnisvara ostjad noolivad madalamat varaklassi
Majanduses ja ka kinnisvaraturul on sügisel toimunud mõned muudatused, üheks neist euribori langus. Bigbanki ettevõtete panganduse üksuse juht Aimar Roosalu kinnitas, et kinnisvaraturul on märgata elavnemist suuresti just järelturu korterite osas.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele