Turvateenused kasvasid Eestis
mullu eelneva aastaga võrreldes üheksa protsenti, mis on viimaste aastate
madalaim näitaja, teatas turvaettevõtete liit.
Turvaturu kogumaht eelmisel aastal oli ligi 2,3 miljardit krooni, millest miljardi moodustas valveteenuste käive ning 640 miljonit turvatehnika paigaldus ja hooldus. Muid turvateenuseid, mille hulka kuuluvad raha ja väärtuste vedu, turvakonsultatsioonid, kullerteenused, avalikud teenused jms osutati 424 miljoni krooni eest. Turvatehnika ekspordi osa oli 21,5 miljonit krooni.
Turvateenuste ja toodete üheksaprotsendine kogukasv on liidu teatel viimaste aastate madalaim näitaja. Valveteenuste mahud võrdluses 2007. aastaga vähenesid 2,7%. Turvavaldkonnas lõpetas tegevuse 15 valveteenuse tegevusluba omavat väikeettevõtet, kellest mitmed tegutsesid ehitussektorile valveteenust pakkudes.
Turvaettevõtete liit korraldas liikmete seas küsitluse eelmise aasta turvaturu näitajate kohta 13. korda. Turu-uuringus osales 29 turvavaldkonnas teenuseid ja tooteid müüvat ettevõtet, kelle teenusemahud moodustasid hinnanguliselt 87 protsenti kogukäibest. Küsitluse peamine väärtus seisneb üldiste trendide väljatoomises, mis võimaldab ettevõtetel hinnata oma positsiooni turul ja turu peamiseid arenguid, märkis liidu tegevdirektor Kaupo Kuusik.
Oluliseks sündmuseks turvaturu seisukohalt kujunes mullu turvafirma AS Lilto omandamine Skorpioni Julgestusteenistuse ASi poolt. Selle tulemusena lähenes Skorpion jõuliselt turul teist positsiooni omavale Securitas Eesti ASile.
Liidu teatel on Eestis hetkel turvavaldkonnas hõivatud 6000 töötajat. Kuni kolmanda kvartalini toimus jätkuv tööjõu äravool teistesse sektoritesse. Eelmisel aastal tuli turvaturule juurde 1545 turvatöötajat, kes läbisid koolituse ja kellele omistati turvatöötaja kutse. Turvavaldkonna keskmine palk kasvas 22,6 protsenti.
Seotud lood
Iga kuu läheb mõni ettevõte pankrotti, ei suudeta arveid maksta ja selle tõttu on kõik turvafirmad, sealhulgas ka meie, kaotanud kliente, märkis turvafirma G4S Eesti AS juht Andrus Ossip.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.