Tootlikkuse plaanimine on tootlikkuse mõõtmise ja analüüsi järel tootlikkuse tervikliku juhtimissüsteemi kolmas samm, mis peab kindlustama edu.
Kui tootlikkuse mõõtmine ja analüüs on justkui tootlikkuse olukorrale diagnoosi panemine, siis tootlikkuse plaanimist ja selle evitamist võib võrrelda teraapiaga. Tootlikkuse plaanimisele peaks eelnema tootlikkuse prognoosimine, mis selgitab, millised on tootlikkuse võimalikud arengusuunad tulevikus.
Kehtib seaduspärasus, et kvaliteetne analüüs ja prognoos tagab reaalsema plaani, see omakorda soovitud tulemuse.
Prognoosida tuleb vähemalt 3-5 aastat ette. Tootlikkuse plaanimine konkretiseerib prognoose, haarates ettevõtte eesmärgid ja arenguteede valiku, otsustab, mida, kus, millal, kes ja kuidas teeb tootlikkuse suurendamiseks igal juhtimistasandil ning valib tootlikkuse tõstmise meetodid, nende mõju, maksumuse, asendatavuse, täiendatavuse ning tasuvuse.
Soovitatav on evitada nn korduvplaanimise süsteem. Võimalikke tootlikkuse tegureid ja riske püütakse hinnata strateegilise (5-10 aastat ette), taktikalise (2-5 aastat) ja operatiivse (kuni kaks aastat) plaanimisega, mis peaksid moodustama omavahel seotud iteratiivse ja kompleksse tsükli.
Tootlikkuse analüüsimisel avastatud negatiivse mõjuga tegurid tuleks plaanimisel püüda positiivseks muuta. Samuti tuleks püüda plaani optimeerida nii, et tegurid annaksid maksimaalse tootlikkuse ja kasumi. Kaasneb ka kontroll ja saavutatu hindamine, tootlikkust mõõdetakse ja juhtimistsükkel algab uuesti.
Seotud lood
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.