Caesari Turvateenistuse AS omab
kolme SsangYong marki autot, mille garantiitähtaeg pole veel möödunud, kuid
millele garantiiremonti teha pole võimalik.
"Remondime autod, kuid ainult raha eest, nii teatati meile firmas City Motors AS, mis kaupleb Eestis SsangYong marki autodega," rääkis Caesari Turvateenistuse projektijuht Andrei Mazjakin.
Vastavalt dokumentidele lõpeb kahel SsangYong Kironil õigus garantiiremondile juunis. Üks auto on noorem - sel on veel aasta aega õigus garantiiremonti saada. Kasu on sellest aga vähe.
"Me ei vaidleks, kui autodel oleks tekkinud vead meie süül, valest kasutamisest, kuid siin on defektid selgelt tehase iseloomuga. Näiteks, ühel masinal tihend ei hoia, teisel on probleemid küünaldega, kuid garantiiremonti me mneid anda ei saa," rääkis Mazjakin.
"Meil ei ole täna mingit SsangYongi garantiitööde lepingut ja seetõttu ei tarni keegi meile nende autode garantiiremondiks vajalikke varuosasid," selgitas City Motors ASi tehnikadirektor Raul Rava.
Tema sõnul SsangYongi maaletooja Baltimaades, Nellemann Baltic, pankrotistus. Leping selle ettevõttega lõpetati. "Pöördusime Lõuna-Korea kontserni poole pakkumisega teha nendega otseleping. Küsimust pole veel otsustatud. Asi on selles, et tehas asub "kaaluta" olekus. Ühel hetkel tunnistati maksejõuetuks, hiljem aga otsustati hakata seda saneerima. Pole selge ei tehase olukord ega ka selle tulevik," lisas Rava.
Lõuna-Korea autotootja SsangYongi sõidukid ilmusid Eestisse 2006. aastal. Maaletoojaks oli Taani-Leedu ühisfirma Nellemann Baltic ja edasimüüjaks Eesti firma AS Pleone. Sellelt firmalt Caesari Turvateenistuse AS autod ostiski.
Aasta pärast sai Pleione omanikuks Marko Märtin, kes ristis ettevõtte ümber ASiks Autospirit ning hakkas müüma vaid Subarut, Chevrolet'd ja Nissanit.
SsangYong sõidukite müügi- ja garantiiremondileping vormistati ümber osaühingule Kommest Autokeskused. "Jah, leping ASiga Pleione lõpetati, kuid kliendid ei pea muretsema, SsangYong marki autode teenindamine läheb üle Kommest Autokeskustele," teatas toona Nellemann Baltic UAB tegevdirektor Anders Kamp Jensen.
Tänavu veebruaris oli Kommest Autokeskuste saatus otsustatud - kohus kuulutas välja 100% omanikfirma AS Ühinenud Autokeskuste pankroti.
Pärast seda läks SsangYongide hooldus üle City Motors ASile, mis müüb endiselt seda marki sõidukeid. Kas neile on garantiiremont kindlustatud? "Neile masinaile, mis ostetakse meilt, püüame garantiiremonti teha. Loodame, et selleks ajaks, kui tekib garantiiremondi vajadus, kõik sujub, tehas hakkab tööle ja kindlustab meid vajalike varuosadega," ütles City Motorsi Tartu esindaja.
Seotud lood
Küsitletud liisingufirmad ütlesid
Äripäevale kui ühest suust, et automüüjad ajavad liisinguautode
tagasiostukohustusest vabanemiseks lepingutes näpuga järge. Kohati on automüüjad
läinud isegi nii agaraks, et peavad lepingu rikkumiseks jalamattide
kulumist.
Ettevõtja Veiko-Peeter Kargule kolme aasta
eest rohkem kui miljonikroonise Lexuse müünud Amserv Auto keeldus
liisinguperioodi lõppemisel sõidukit tagasi ostmast. Üheks põhjenduseks toodi,
et laoplats on pilgeni sõidukeid täis.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.