Logo vahetus ja uue visuaalse identiteedi
kasutuselevõtmine läks Eesti Energiale maksma 11 miljonit krooni.
Eesti Energia visuaalse identiteedi vahetamise hind on samast klassist Londoni olümpiamängude logoga, mille maksumuseks oli 400 000 naela ehk ligi 9,2 miljonit Eesti krooni.
Eesti Energia pressiesindaja Marina Bachmann ütles, et Eesti Energia ja Enefiti visuaalse identiteedi kasutuselevõtt läheb Eesti Energiale 2009. aastal maksma 5 miljonit krooni.
"Eelneva kaheaastase ettevalmistusperioodi jooksul kulus 6 miljonit krooni," lisas Bachmann. Tema sõnul on see summa kulunud turu- ja klientidega seotud uuringutele, kaubamärkide ja sihturgudega tehtud uuringutele, ärinimede ja kaubamärkide registreerimisele ning visuaalide väljatöötamisele ja rakenduste tootmisele. "Kogu muutuse oleme planeerinud võimalikult kuluefektiivselt, kasutuselolevad materjalid vahetame välja pärast nende otsalõppemist, tööriiete kulumist," selgitas Bachmann. "See on ajaloo üks säästlikumaid logovahetusi," märkis pressiesindaja.
Bachmanni sõnul saadi logo vahetamise ressursid kontserni eelarvest.
Eesti Energia visuaalse identiteedi vahetamise hind on samast klassist Londoni olümpiamängude logoga, mille maksumuseks on 400 000 naela ehk ligi 9,2 miljonit Eesti krooni. Londoni suveolümpiamängud toimuvad 2012. aastal ja mängude kogueelarve on 214 miljardit krooni.
EMT avalike suhete juht Kaja Sepp ütles, et EMT logovahetus oli aastal 2001. "Nii et ilmselt oleks natuke meelevaldne võrrelda kaheksa aasta taguseid hindu praegustega," lisas Sepp. EMT logo väljatöötamine koos kasutusjuhenditega erinevates variantides maksis 400 000 krooni, rääkis Sepp ja lisas, et kahjuks aga on keeruline leida kiiresti kaheksa aasta taguseid kulusid näiteks üle Eesti asuvate esinduste välireklaamide vahetamisele, mis tõenäoliselt oli logovahetuse üks suuremaid kuluartikleid. Tema sõnul tegi EMT uue kaubamärgi tuntuse saavutamiseks päris suure meediakampaania. "Taas tolle aja kontekstis vaadatuna, praegu on suurte välipindade kasutamine jm reklaamis juba tavaline," märkis Sepp. "Sõltumata aga kulutatud summa suurusest oli EMT lepatriinulogo üks suurepärane valik ja soovime sama efekti ka Eesti Energia uuele logole," ütles Sepp.
Estravel AS kommunikatsioonijuht Mari-Liis Rüütsalu ütles, et Estravel vahetas logo eelmisel aastal. "Estraveli uue visuaalse identiteedi töötas välja disaini- ja interaktiivmeedia agentuur LOOVVOOL, mille ideekavand võitis valitud disainibüroode seas läbiviidud konkursi," selgitas Estraveli kommunikatsioonijuht. "Koos muutusi tutvustava kampaaniaga investeeris Estravel uue visuaalse identiteedi elluviimisesse ca 4 miljonit krooni," märkis Rüütsalu ja lisas, et muutus on viidi järk-järgult ellu aasta jooksul.
Seotud lood
Saku õlletehas vahetab viie kuu jooksul
välja kogu oma korporatiividentiteeti ja toob turule uue Originaali.
Londoni 2012. aasta olümpiamängude logo
valikut ei saa ilmselt lugeda õnnestunuks. Vähemalt arvab nii 83% sellekohasele
küsimusele vastanud brittidest, kes andsid BBC veebilehel logole madalaima
võimaliku hinde.
Reisibüroo Estravel esitles täna oma uut
umbes 4 miljonit krooni maksma läinud logo, mille uuenduskuur on otseselt seotud
büroo 20. juubelisünnipäevaga ja püüdlusega teenindada ärikliendi kõrval üha
rohkem eraklienti.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.