Tänane Äripäev kirjutab, kuidas EAS on
viimase viie aastaga kulutanud üle 200 miljoni krooni Eesti kui turismisihtkoha
reklaamimisele välisriikides, kuid erilist tulemust turismiettevõtjad ei
näe.
Ja ei saagi näha, sest oleks juba aeg endale tunnistada, et välisturistid pole ega saa Eestile oluliseks leivaks.
Olgem ausad - mida on meil pakkuda? Peamised müügiartiklid tüüpilisele turistile on maailmakuulus ajalugu, suurejooneline loodus või soe meri. Kõige parem, kui neid saab ühendada.
Jutud sellest, nagu huvitaks meie vaevarikas minevik, vaiksed rabad ja imeilus vanalinn kindlasti ka masse mujalt maailmast, on eneseimetleja enesepettus. Viimased viisteist aastat on näidanud minu arvates veenvalt, et peamine turismimagnet kindla klientuuriga spaaturismi kõrval on ikkagi odav alkohol, mida meil ka enam, jumal tänatud, pole.
Ma ei taha öelda, et üldse ei peaks Eestit reklaamima, aga kahtlen sügavalt sellise reklaamikampaania korraldamise mõttekuses näiteks Hispaanias või Inglismaal, USAst rääkimata.
Heal juhul huvitame me Peterburi venelasi, kes tulevad suvel taaselustuvasse Narva-Jõesuusse ja Peipsi äärde.
Kui üldse, siis neile olekski tark keskenduda nii reklaami kui ka teenuste osas, mitte üritada Vahemere äärest inimesi siia meelitada.
Seotud lood
Kuigi osa inimesi arvab, et Eesti väiksuse tõttu jääme maailmakaardil paratamatult märkamatuks, ei maksa siiski meelt heita. Kes koera saba ikka kergitab, kui mitte peni ise.
Keskmine Tallinnat külastav kruiisiturist
jätab raha laevale, ostes Eestist vaid odava meene ja juues
kohvikus ühe joogi.
Suhtekorraldusfirma HV Haus omanik ja
moekunstnik Hannes Võrno arvates ei ole Eesti turismisihtkohana kohe kindlasti
mõttetu paik, sest sellist külalislahkust nagu Eestis võib kohata, peab mujal
maailmas tikutulega taga otsima.
Ärimees Tiit Pruuli hinnangul on Eesti
eduka turismisihtkohana raskestikasutatav paik. "Traditsiooniline turismihooaeg
on lühike, kliima poolest ebasõbralik, igas mõttes eksootikat vähevõitu," kurdab
ta.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.