Suhtekorraldusfirma HV Haus omanik ja
moekunstnik Hannes Võrno arvates ei ole Eesti turismisihtkohana kohe kindlasti
mõttetu paik, sest sellist külalislahkust nagu Eestis võib kohata, peab mujal
maailmas tikutulega taga otsima.
"Eestlane on harjunud pikki aastaid oma külalisi väga hästi vastu võtma. See tähendab, et pingutama. Eestlane on külaliste suhtes lahke ja hooliv, vähemalt minul on sellised kogemused. Ka rasketel nõukogudeaegadel oli Soome külalise jaoks suitsuvorst ikka laual. Seetõttu ma kujutangi ette, et need võõrad, kes Eestisse satuvad ja eestlasele koju külla tulevad, näevad sooja vastuvõttu. Minu meelest on see täitsa võimalik turismiobjekt küll," arutleb Võrno Äripäeva päevaküsimusele, kas Eesti on turismisihtkohana mõttetu paik, vastates.
Korduvalt Aafrikas jahisafaritel käinud ja neid juhtinud ärimees ei arva samas, et Eesti jahiturismimaana kuigivõrd atraktiivne oleks.
"Eesti jahil on päris palju kasvada, et Aafrika jahile järele jõuda. Et jahist jaht saaks. See ei ole pelgalt mööda metsi loomade tagaajamine," lisab Võrno.
Samuti ei usu ettevõtja, et turisti peaks Eestisse meelitama siinne rohelus.
"See on kuidagi veider ettekujutus, et meil siin väga palju puid ja põõsaid kasvab. No lepime ikka kokku, et Kanadas on neid ikka rohkem võib-olla ja mingisugustes teistes riikides veel. Meil ju praktiliselt enam maanteelt maha keerata ei saa, sest eratee märke on kõik kohad täis taotud. Mis rõõmu meil neist puudest ja põõsastest varsti enam on!? Kui mere äärde ei saa sõita ega metsa keerata, siis mis turismimaa see on!? Oleme siis üks 20 aastat eraomanikud, rõõmustame selle üle ja kui ühel hetkel enam kedagi külla ei tule, siis hakkame neid märke vähehaaval maha võtma."
Seotud lood
Värska Sanatooriumi juht Vello Saar
tunnistas, et ELi reisisihi toetuse kasu on raske hinnata.
Tänane Äripäev kirjutab, kuidas EAS on
viimase viie aastaga kulutanud üle 200 miljoni krooni Eesti kui turismisihtkoha
reklaamimisele välisriikides, kuid erilist tulemust turismiettevõtjad ei
näe.
Ärimees Tiit Pruuli hinnangul on Eesti
eduka turismisihtkohana raskestikasutatav paik. "Traditsiooniline turismihooaeg
on lühike, kliima poolest ebasõbralik, igas mõttes eksootikat vähevõitu," kurdab
ta.
Eesti - mõttetu turismisihtkoht, kirjutab
möödunud reedeses Äripäevas lehe toimetaja. Ja netikommentaatorid huilgavad
kaasa - loomulikult mõttetu ja turismiettevõtjad on kõik liigkasuvõtjad. Täna
kirjutavad aga juba rahvusvahelised portaalid, et eestlased ise ei usu oma
maasse ja seavad samuti kahtluse alla siia reisimise otstarbekuse.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.