• OMX Baltic0,22%269,88
  • OMX Riga1,73%886
  • OMX Tallinn0,04%1 730,19
  • OMX Vilnius0,37%1 044,41
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,51%8 071,19
  • Nikkei 2250,68%38 796,71
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,85
  • OMX Baltic0,22%269,88
  • OMX Riga1,73%886
  • OMX Tallinn0,04%1 730,19
  • OMX Vilnius0,37%1 044,41
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,51%8 071,19
  • Nikkei 2250,68%38 796,71
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,85
  • 20.08.09, 23:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

AUTOD: Cayenne muutub saledamaks

Mida lähemale jõuab uue maasturi Porsche Cayenne debüüt, seda selgemaks saab fakt, et järgmisel aastal müügile jõudev sportmaastur on asunud salenemise teele.
Siin näivad Porsche insenerid ja disainerid olevat võtnud kuulda paljute autohuviliste arvamust, kes senise, 2002. aastast tootmises oleva mudelipõlvkonna välimust veidi liiga raskepäraseks pidasid. Tubli dieet on nüüdseks aidanud raskekaallasest teha juba üpris saleda võistleja sportlike linnamaasturite kategoorias.
Samas pole Cayenne'i disaini uuendatud radikaalselt, vaid tegu on juba sama tootja mudelilt 911 tuntud sujuva evolutsiooniga. Üks pilk autole ja juba on selge, millise sõidukiga on tegu. Seega ei tasu karta, et uus Cayenne kaoks ära teiste linnamaasturite arvukasse perre.
Rohkem muutusi on oodata auto sisemuses, kus kasutatakse senisest paremaid materjale. Ka meenutab asjaosaliste sõnul uue Cayenne'i sisemus värskelt debüteerinud Porsche sportsedaani Panamera sõitjateruumi.
Jõuallikate valikus jälgivad Porsche insenerid juba praeguselt mudelilt alguse saanud traditsioone. Kindlasti saab uus Cayenne S endale vabalthingava 4,8-liitrise V8, samuti on oodata rohkem kui 500 hobujõudu pakkuva Cayenne Turbo naasmist. Ka värskelt mootorite valikusse lisandunud 240hobujõuline kuuesilindriline diiselmootor kandub pärandusena uustulnukale edasi. Kõik need jõuallikad elavad küll läbi väikesed modifikatsioonid, mille eesmärgiks on suurendada heitgaaside puhtust ning vähendada kütusekulu.
Suure tõenäosusega saab uus Cayenne endale esmakordselt Porsche ajaloos ka hübriidjõuallika – kombinatsiooni Audilt laenatud kolmeliitrisest ülelaadimisega V6st ning sellega ühendatud elektrimootorist.
Loomulikult ei pääse põhjalikust värskendusest ka Cayenne'i veermik, asjaga kursis olevate inimeste sõnul peaks uus maastur pakkuma senisest sportlikumat sõiduelamust.
Oma ametliku debüüdi peaks uus Porsche Cayenne tegema järgmisel aasta mais Genfi autonäitusel.
Autor: 1706-aripaev

Seotud lood

Uudised
  • 30.07.08, 18:32
Fotod: Porsche Cayenne saab ka hübriid- ja diiselmootori
Hoolimata varasematest piltidest ja meedias kõlanud vihjetest ei ole pildil Porsche Cayenne'i väike vend, vaid uus versioon kultussõidukist Porsche Cayenne’ist.
Uudised
  • 29.08.08, 12:05
FOTOD: veel pilte Porsche Cayenne'ist
Hoolimata varasematest piltidest ja meedias kõlanud vihjetest, ei ole pildil Porsche Cayenne'i väike vend, vaid kultussõiduki uus versioon.
  • ST
Sisuturundus
  • 13.11.24, 15:51
Rail Balticu hetkeseis: milliseid jaamu ehitatakse ja millal need valmivad
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele