Riigifirma Rostehnologii tahtel ühendatakse
kaks suurt Vene autotootjat, ent ametlikult hoiduvad ettevõtted ning nende
välismaised aktsionärid Renault ja Daimler kommentaaridest.
Rostehnologii on ühendamise otsustanud, kirjutas Interfaks viidetega teistele Vene meedia allikaile. Riigifirma on 25% AvtoVAZi ja 37,8% KamAZi omanik. Esimeses on strateegilisel partneril Renault’il 25% ja teises Daimleril 10% suurune osalus. Ühe allika väitel pole neil põhjust ühendamisele vastu olla, sest nende osalus sellest ei kahane.
Ümberkorralduste käigus peab ilmselt lahkuma AvtoVAZi senine president Boriss Aljošin, ühendatud ettevõtte direktorite nõukogu eesotsa saab Rostehnologii juhi Sergei Tšemezovi asemele praegune KamAZi juht Sergei Kogogin.
Monopoolse relvaeksportija Rosoboroneksport baasil loodud Rostehnologii koondab oma osalused autotööstuses mullu detsembris asutatud ettevõtte Avtoinvest-Holding kaudu. Peale eelnimetatu on tal ka 30% GAZ-grupiga seotud AvtoDizeli aktsiatest.
AvtoVAZi peakonveier augustikuus seisab, sest nõudluse puudumisel on lattu kuhjunud üle 80 000 auto, käimas on koondamised ja töötasu vähendamised.
Eksperdid alles kahtlevad ühendamise plussides-miinustes. Uue ettevõtte suurus võimaldaks odavamalt raha laenata, ka võiks kokku hoida sisseostu ühendamise kaudu, ettevõtete ühendamise majanduslikku efekti pole aga keegi tänaseni kokku arvanud ja ühisest strateegiast teateid pole.
Metropoli analüütiku Mihhail Paki hinnangul mingit sünergiat ei teki, sest tegu on niivõrd erinevate ettevõtetega, juhtimise ümberkorraldamine ja juhtide vahetamine muudab aga otsustusprotsessi veelgi ebaefektiivsemaks. Mõne allika teatel on kogu protsessi mõte lahtisaamine president Boriss Aljošini meeskonnast, kel on mõne aktsionäriga lahkarvamusi.
KamAZi aktsia tõusis uudise peale täna Moskva börsil 7,5% ja AvtoVAZi oma veel enam – tavalised aktsiad 14,4% ja eelisaktsiad 10%.
Seotud lood
AvtoVaz võib toota odavaid ja
konkurentsivõimelisi autosid Renault’ toetusel, kirjutab gazeta.ru
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.