• OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5001,05%5 772,92
  • DOW 300,88%42 160,66
  • Nasdaq 1,32%18 419,2
  • FTSE 100−0,14%8 172,39
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,91
  • OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5001,05%5 772,92
  • DOW 300,88%42 160,66
  • Nasdaq 1,32%18 419,2
  • FTSE 100−0,14%8 172,39
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,91
  • 24.08.09, 15:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

AvtoVAZ ja KamAZ liidetakse

Riigifirma Rostehnologii tahtel ühendatakse kaks suurt Vene autotootjat, ent ametlikult hoiduvad ettevõtted ning nende välismaised aktsionärid Renault ja Daimler kommentaaridest.
Rostehnologii on ühendamise otsustanud, kirjutas Interfaks viidetega teistele Vene meedia allikaile. Riigifirma on 25% AvtoVAZi ja 37,8% KamAZi omanik. Esimeses on strateegilisel partneril Renault’il 25% ja teises Daimleril 10% suurune osalus. Ühe allika väitel pole neil põhjust ühendamisele vastu olla, sest nende osalus sellest ei kahane.
Ümberkorralduste käigus peab ilmselt lahkuma AvtoVAZi senine president Boriss Aljošin, ühendatud ettevõtte direktorite nõukogu eesotsa saab Rostehnologii juhi Sergei Tšemezovi asemele praegune KamAZi juht Sergei Kogogin.
Monopoolse relvaeksportija Rosoboroneksport baasil loodud Rostehnologii koondab oma osalused autotööstuses mullu detsembris asutatud ettevõtte Avtoinvest-Holding kaudu. Peale eelnimetatu on tal ka 30% GAZ-grupiga seotud AvtoDizeli aktsiatest.
AvtoVAZi peakonveier augustikuus seisab, sest nõudluse puudumisel on lattu kuhjunud üle 80 000 auto, käimas on koondamised ja töötasu vähendamised.
Eksperdid alles kahtlevad ühendamise plussides-miinustes. Uue ettevõtte suurus võimaldaks odavamalt raha laenata, ka võiks kokku hoida sisseostu ühendamise kaudu, ettevõtete ühendamise majanduslikku efekti pole aga keegi tänaseni kokku arvanud ja ühisest strateegiast teateid pole.
Metropoli analüütiku Mihhail Paki hinnangul mingit sünergiat ei teki, sest tegu on niivõrd erinevate ettevõtetega, juhtimise ümberkorraldamine ja juhtide vahetamine muudab aga otsustusprotsessi veelgi ebaefektiivsemaks. Mõne allika teatel on kogu protsessi mõte lahtisaamine president Boriss Aljošini meeskonnast, kel on mõne aktsionäriga lahkarvamusi.
KamAZi aktsia tõusis uudise peale täna Moskva börsil 7,5% ja AvtoVAZi oma veel enam – tavalised aktsiad 14,4% ja eelisaktsiad 10%.

Seotud lood

Uudised
  • 27.09.09, 14:28
AvtoVaz hakkab Renault’ toel odavaid autosid tegema
AvtoVaz võib toota odavaid ja konkurentsivõimelisi autosid Renault’ toetusel, kirjutab gazeta.ru
  • ST
Sisuturundus
  • 21.10.24, 14:24
Generatsioonide juhtimine Tele2s: eri põlvkondade tugevused viivad parema tulemuseni
Eri põlvkondade ühtseks ja tõhusaks tiimiks sidumine võib olla keerukas, kuid õigesti juhitud meeskondades toovad vanemate kogemused koos nooremate avatud mõtlemisega kokkuvõttes paremaid tulemusi, leitakse saates “Minu karjäär”.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele