Eile õhtul maandusid Tartu lennuväljal
esimesed 15 reisijat Stockholmist, pool tundi hiljem lennutas Estonian Air 20
inimest Rootsi – see on Tartule juba teine otseliin
välismaale.
Tegelikult algasid regulaarlennud Tartusse juba 3. juulil, kui airBaltic avas lennuliini Riia-Tartu-Riia. Kahe linna vahet lendab 46kohaline Fokker 50 ja õhusõit kestab 50 minutit. Tartu ja Stockholmi vahet lendab 33kohaline Saab 340 ning lennuks kulub poolteist tundi. Mõlemad lennukid lendavad neli korda nädalas.
ASi Tallinna Lennujaam Tartu lennujaama juhataja Rein Margi kinnitusel plaanib airBaltic hakata 26. oktoobrist lendama Riiast Tartusse iga päev. "Nad näevad, et nõudlust on, sest augustis on reisijate arv kasvanud, ja septembris, kui ülikoolides algab õppetöö, kasvab ilmselt veelgi," ütles ta.
Eilse päeva seisuga oli Riiast Tartusse saabunud 276 reisijat ja lahkunud 383 reisijat. "Kui juulikuus oli täituvus kuni 34 protsenti, siis augustis on see juba kuni 58 protsenti," sõnas Mark. "Loodan, et ka Estonian Airi lendude täituvus hakkab jõudsalt kasvama ja usun, et regulaarliinid Tartust hingusele ei lähe," lisas ta.
Margi sõnul palkas maapealse teeninduse eest vastutav AS Tallinn Airport GH regulaarlendude teenindamiseks Tartu lennuväljal alates 3. juulist neli inimest. "Kolm neist on lennukolledži lõpetajad ja üks on endine lendur, Lufthansas töötanud inimene," rääkis ta.
Tartu lennujaamas teenindatakse reisijaid praegu ajutistes ruumides, terminali rekonstrueerimise tähtaeg on 30. september. Uus terminal võimaldab korraga teenindada kuni sada inimest.
Esimene katse käivitada Tartu Ülenurme lennujaamast regulaarlennud tehti 1994. aastal, kui avati liin Tartu-Tampere. Paraku katkes hea idee tollal reisijate vähesuse tõttu juba pärast viiendat lendu. Võib-olla pole regulaarlennud Tartust Soome siiski enam mägede taga, sest põhjanaabrite Finncom Airlines tundis mullu asja vastu huvi.