• OMX Baltic−0,46%293,64
  • OMX Riga−0,47%890,27
  • OMX Tallinn−0,67%1 865,21
  • OMX Vilnius0,11%1 142,05
  • S&P 500−0,44%5 590,04
  • DOW 30−0,94%41 519,57
  • Nasdaq 0,22%17 506,25
  • FTSE 100−1,21%8 495,99
  • Nikkei 225−0,64%36 793,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%93,7
  • OMX Baltic−0,46%293,64
  • OMX Riga−0,47%890,27
  • OMX Tallinn−0,67%1 865,21
  • OMX Vilnius0,11%1 142,05
  • S&P 500−0,44%5 590,04
  • DOW 30−0,94%41 519,57
  • Nasdaq 0,22%17 506,25
  • FTSE 100−1,21%8 495,99
  • Nikkei 225−0,64%36 793,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%93,7
  • 26.08.09, 11:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Närvide mäng Opeli saatuse ümber

General Motorsi kõhklused Opeli müügi üle on Saksamaa poliitikute ja ametiühingute kannatuse proovile pannud.
Eile kinnitas GMi asepresident John F. Smith Saksamaal, et GM on jätkuvalt huvitatud Kanada-Vene konsortsiumi pakkumisest Opeli ülesostmiseks, mida eelistab lahendusena ja on rahaliselt valmis toetama Saksa valitsus, kuid et GMi nõukogu on huvitatud ka alternatiivsetest võimalustest. USA autotootja uus juhtkond on löönud kõhklema, kas Opeli müük Magnale on GMi huvides.
Saksamaa kantsler Angela Merkel kannustas General Motorsil otsust veel sel nädalal ära tegema. Maikuus allkirjastas GM esialgse kokkuleppe Opeli müügiks Kanada autoosade tootjale Magna, kellega on seljad kokku pannud Venemaa investorid.
GM kaalub aga ka konkureerivat pakkumist RHJ International-ilt ning võimalust Opelit üldse mitte müüa.
Saksa poliitikud on kannatust kaotamas – 27. septembril lähenevate valimiste eel tahavad kõik omale 25 000 töökoha päästmise au. IG Metall ametiühingu teatel on ka Opeli töölised „vihased“ ja ähvardavad streikidega. Eile kutsus ametiühing Angela Merkelit üles Opeli tulevikku otse USA presidendi Barack Obamaga arutama.
Opeli müümata jätmisel on suurimaks takistuseks finantseerimine, kirjutab täna Wall Street Journal. GMi hinnangul tuleks kahjumis Opeli jalulesaamiseks investeerida vähemalt 4,3 miljardit dollarit. Sellise raha hankimine olukorras, kus GM ise on äsja pankrotikaitse alt väljunud ja kriis rahaturgudel alles rahunemas, oleks ilma Saksa valitsuse toetada GMile keeruline. Saksa valitsus aga ilmselt kuigi hea meelega appi ei tuleks – sakslaste hinnangul pole GM Opelile hea omanik olnud, kirjutab WSJ.
GM võiks tuge otsida ka Briti ja Hispaania valitsuselt, kuid need riigid oleksid valmis toetama Opeli ja Vauxhalli tehaseid vaid oma riikides. Mitte aga Opeli tootmist Saksamaal.
Tänase teate järgi jätkuvad GMi ja Saksamaa ametivõimude kõnelused Opeli üle 28. augustil.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele