Briti majandusleht Financial Times kirjutab
täna autotootja Opeli päästeaktsiooni kommenteerides, et Saksamaa ei peaks
„tõbiseid“ firmasid riigi rahaga toetama.
„Kui Opelile oleks lastud pankrotti minna, oleks väärtulikumad osad firmast üles ostetud ja päästetud. Ülepaisutatud Euroopa autotööstus oleks saanud saledamaks ja tootmine vähenenud. Opeli elus hoidmine riigi toetuste najal tähendab aga efektiivsematele autotootjatele teravamat konkurentsi. Töökohtade päästmine tõbises Opelis hävitab samal ajal töökohti efektiivsemates ettevõtetes,“ kirjutab FT ja manitseb Euroopa Komisjoni siin karmimat seisukohta võtma.
Opeli toetamine kajastab veendumust, et maailmas taastub olukord, mis valitses enne majanduskriisi. Saksamaa poliitikud loodavad, et suurte kaubandusülejääkide aeg tuleb tagasi, kus Saksamaa rahuldab maailma muude riikide nõudluse tööstuskaupade järele, tarbides ise vähe. Saksamaa majanduse tasakaalustamiseks ekspordist vähem sõltuvaks ja kasvava tööpuudusprobleemi lahendamiseks tuleks hääbuvate ettevõtete asemel toetada ja ergutada pigem siseturu arengut.
Seotud lood
Euroopa Liidu tööstus- ja majandusministrid
kogunesid täna Brüsselisse, et arutada, kuidas koordineerida USA raskustes
autotootja General Motors Opeli üksuse päästmist, ilma et see toimuks ühe või
teise ELi liikmesriigi arvelt.
Briti majandusminister Peter Mandelson
hüüab Euroopa Liitu appi, et see takistaks riiklike toetuste kasutamist
mõjutushoovana USA autototootja General Motors Euroopa divisjoni müügil.
Saksamaa valitsus valis raskustesse
sattunud USA autotootja General Motors Opeli üksuse ostjaks Kanada autoosade
tootja Magna International ning kinnitas valitsuse poolset rahalist toetust, et
Opelit makseraskustest päästa.
Saabi väljajäämine USA autotootja GM ning
Kanada ja Venemaa ärihuvide vahel sõlmitud Opeli müügitehingust asetab Rootsi
autotootja väga raskesse seisu, kommenteeris uut olukorda nädalavahetusel Rootsi
peaminister Fredrik Reinfeldt.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.