Maksuhaldur viis mullu läbi 1822 kontrolli,
millest 83% lõppes maksude juurdemääramisega. Lõviosa maksumaksjaist parandas
deklaratsioone vabatahtlikult.
„Tulemuslikest kontrollidest 32% lõppes maksuotsustega ehk maksumaksja ei olnud nõus ise parandusi sisse viima ja 68% deklaratsioonide vabatahtliku parandamisega,“ rääkis maksu- ja tolliameti kontrolliosakonna asejuht Monika Jõesaar. 480 maksuotsuste saajast vaidlustas maksuotsuse 130.
Alati ei tähenda vaidlustamine kohtusse minekut. Vaie esitatakse esmalt maksuhaldurile ja lahendus võib saabuda ilma kohtuta, selgitas Jõesaar. "Me küll peame rohkem tegelema nende maksumaksjatega, kellel on probleeme, kuid enamus maksumaksjaid on ausad ja rõhk on ikka vabatahtlikul maksumaksmisel ja puuduste-eksimuste kõrvaldamisel," lisas Jõesaar.
Maksu- ja tolliameti juriidilise osakonna juhataja Villy Lopman kommenteeris, et maksuamet saab erandlike juhtude puhul rakendada kaudse maksustamise meetodit. "Kui maksuhaldur ei suuda tuvastada, kui palju on isik tulusid saanud, rakendatakse kaudse maksustamise meetodit," selgitas ta.
Lopmani sõnul on kaudne maksustamine siiski väga erandlik meetod ja selle kasutamist ei juhtu igal nädalal. Ta märkis, et maksuamet loodab eelkõige maksumaksja enda andmetele või vigaste andmete parandamisele. Juhul, kui dokumendid tulude kohta on hävinenud või kadunud ning maksumaksja pole kättesaadav, kasutab maksuamet kaudset maksustamise meetodit.
Lopman ütles, et maksukorralduse seaduse § 94 võimaldab erandlikke maksujuhte lahendada kaudsete tõendite abil. Esmalt otsib maksuhaldur otseseid tõendeid selle kohta, kui palju on maksumaksja tulu saanud. Kui otseseid tõendeid ei leita, ei tohi maksuhaldur juhtumit siiski lahenduseta jätta. Sel juhul jõutakse tulemuseni kaudse hindamisega, lisas Lopman.
Seejuures tuleb ametil arvestada Riigikohtu seisukohaga, et hindamise kasutamine ei tohi viia olukorrani, kus maksukohustuslasel on kasulik oma kohustusi eirata, lisas Villy Lopman. "Teisisõnu ei tohi tõendite hävitamine ja fakt, et maksuhaldur peab kasutama kaudset maksustamist, luua maksumaksjale soodsamat olukorda võrreldes juhuga, kui raamatupidamine oleks säilinud."
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele