Tallink Grupp saatis möödunud nädalal majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsile palve sadamatasude alandamiseks Tallinna sadamas. Põhjuseks ettevõtte nõrgad majandustulemused.
"Vaatamata sellele, et AS Tallink Grupp on jõuliselt vähendanud kulusid, lõpetasime majandusaasta esimest korda ajaloos kahjumiga," tõdeb kirjas Tallinki juhatuse esimehe asetäitja Andres Hunt.
Kahel viimasel aastal on Tallink otseselt sadamatasudena maksnud üle 246 miljoni krooni, millele on lisandunud mitmesugused muud kulud kümne miljoni ulatuses, seisab kirjas. "Lähtudes vajadusest jätkuvalt vähendada ettevõtte kulusid, teeme ettepaneku vaadata üle Tallinna Sadama poolt kehtestatud sadamatasud," lisab Hunt.
Tallinki ettepanekuks on sadamatasusid 1. jaanuarist 2010 vähendada 15%, fikseerides ettevõtte tasutava summa 209 miljoni krooni peal.
Oma ettepanekut põhjendades on Tallink välja toonud, et Tallinna Sadama kehtestatud tasud on suuremad ka näiteks Stockholmi ja Turu sadamate tasudest.
Lisaks leiab Tallink, et monopoolses seisus Tallinna Sadam ei tohiks ise tasusid kehtestada ja hinnastamine peaks olema kulupõhine.
Samuti toob Hunt välja Eesti prioriteedi liituda euroga. "Üheks eelduseks euroga liitumisel on eesti krooni ja euro vahetuskursi säilimine tänasel tasemel, mis omakorda eeldab siseturu hindade allasurumist (alandamist). Konkreetses majandussituatsioonis oleks õiglane vähendada ka sadamatasusid," selgitab Hunt.
Kuigi kirja lõpus on Tallink Grupi juhatuse esimehe asetäitja palve seda mitte avalikustada, oli kiri hommikul majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi dokumendiregistrist avalikult kättesaadav.
Ministeerium teatas täna vastuseks Äripäeva palvele kommenteerida Tallinki kirja, et nad ei saa sekkuda kahe ettevõtte vahelisse äritegevusse.
Ka Tallink ega Tallinna Sadam ei soovinud teemat kommenteerida.
Kaks nädalat tagasi teatas Tallink börsile, et saavutas kokkuleppe pankadega laenumaksete osas selliselt, et põhiosa tagasimaksed toimuvad ainult esimeses ja neljandas kvartalis.
Tallink teenis 31. augustil 2009 lõppenud majandusaastal 12,39 miljardi kroonise käibe juures 128 miljoni krooni suuruse kahjumi. Tallinna Sadam lõpetas 2008. aastal 1,17 miljardi kroonise käibe ja 417 miljoni kroonise kasumiga.
Seotud lood
Riigikohus tunnistas Tallinki ja Hansatee Cargo maksmata tuletorni- ja navigatsioonitasude sissenõudmiseks esitatud makseteatiste aluseks olnud meresõiduohutuse seaduse rakendussätte osaliselt põhiseadusevastaseks, mis annab riigile võimaluse teise astme kohtus maksmist nõuda.
Tallink sai uue majandusaasta esimeses kvartalis 18,62 miljonit krooni ehk kolm senti aktsia kohta kahjumit, võrrelduna 30,7 miljoni krooni suuruse kahjumiga aasta tagasi, teatas ettevõte börsile.
On kombeks, et pingelise finantspositsiooniga ettevõtete laenutingimuste muutmine annab aktsia hinnale löögi. Tallinki aktsia liigub täna aga samamoodi nagu iga teine päev.
Kriis pole jätnud puutumata Eesti majanduse lipulaevu - ka Tallink Grupp on raskustes ning võttis neist ülesaamiseks kaheks aastaks laenupuhkust.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.