• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,73%5 974,07
  • DOW 300,16%42 906,95
  • Nasdaq 0,98%19 764,88
  • FTSE 1000,22%8 102,72
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,31
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,73%5 974,07
  • DOW 300,16%42 906,95
  • Nasdaq 0,98%19 764,88
  • FTSE 1000,22%8 102,72
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,31
  • 22.12.09, 12:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raskustes Tallink palub sadamatasude alandamist

Tallink Grupp saatis möödunud nädalal majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsile palve sadamatasude alandamiseks Tallinna sadamas. Põhjuseks ettevõtte nõrgad majandustulemused.
"Vaatamata sellele, et AS Tallink Grupp on jõuliselt vähendanud kulusid, lõpetasime majandusaasta esimest korda ajaloos kahjumiga," tõdeb kirjas Tallinki juhatuse esimehe asetäitja Andres Hunt.
Kahel viimasel aastal on Tallink otseselt sadamatasudena maksnud üle 246 miljoni krooni, millele on lisandunud mitmesugused muud kulud kümne miljoni ulatuses, seisab kirjas. "Lähtudes vajadusest jätkuvalt vähendada ettevõtte kulusid, teeme ettepaneku vaadata üle Tallinna Sadama poolt kehtestatud sadamatasud," lisab Hunt.
Tallinki ettepanekuks on sadamatasusid 1. jaanuarist 2010 vähendada 15%, fikseerides ettevõtte tasutava summa 209 miljoni krooni peal.
Oma ettepanekut põhjendades on Tallink välja toonud, et Tallinna Sadama kehtestatud tasud on suuremad ka näiteks Stockholmi ja Turu sadamate tasudest.
Lisaks leiab Tallink, et monopoolses seisus Tallinna Sadam ei tohiks ise tasusid kehtestada ja hinnastamine peaks olema kulupõhine.
Samuti toob Hunt välja Eesti prioriteedi liituda euroga. "Üheks eelduseks euroga liitumisel on eesti krooni ja euro vahetuskursi säilimine tänasel tasemel, mis omakorda eeldab siseturu hindade allasurumist (alandamist). Konkreetses majandussituatsioonis oleks õiglane vähendada ka sadamatasusid," selgitab Hunt.
Kuigi kirja lõpus on Tallink Grupi juhatuse esimehe asetäitja palve seda mitte avalikustada, oli kiri hommikul majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi dokumendiregistrist avalikult kättesaadav.
Ministeerium teatas täna vastuseks Äripäeva palvele kommenteerida Tallinki kirja, et nad ei saa sekkuda kahe ettevõtte vahelisse äritegevusse.
Ka Tallink ega Tallinna Sadam ei soovinud teemat kommenteerida.
Kaks nädalat tagasi teatas Tallink börsile, et saavutas kokkuleppe pankadega laenumaksete osas selliselt, et põhiosa tagasimaksed toimuvad ainult esimeses ja neljandas kvartalis.  
Tallink teenis 31. augustil 2009 lõppenud majandusaastal 12,39 miljardi kroonise käibe juures 128 miljoni krooni suuruse kahjumi. Tallinna Sadam lõpetas 2008. aastal 1,17 miljardi kroonise käibe ja 417 miljoni kroonise kasumiga.

Seotud lood

Uudised
  • 15.01.10, 13:52
Riik: saame Tallinkilt siiski osaliselt tasud sisse nõuda
Riigikohus tunnistas Tallinki ja Hansatee Cargo maksmata tuletorni- ja navigatsioonitasude sissenõudmiseks esitatud makseteatiste aluseks olnud meresõiduohutuse seaduse rakendussätte osaliselt põhiseadusevastaseks, mis annab riigile võimaluse teise astme kohtus maksmist nõuda.
Börsiuudised
  • 20.01.10, 08:52
Kahjum 18 miljonit
Tallink sai uue majandusaasta esimeses kvartalis 18,62 miljonit krooni ehk kolm senti aktsia kohta kahjumit, võrrelduna 30,7 miljoni krooni suuruse kahjumiga aasta tagasi, teatas ettevõte börsile.
Börsiuudised
  • 14.12.09, 12:40
Tallinki laenu-uudis, kas hea või halb?
On kombeks, et pingelise finantspositsiooniga ettevõtete laenutingimuste muutmine annab aktsia hinnale löögi. Tallinki aktsia liigub täna aga samamoodi nagu iga teine päev.
Arvamused
  • 15.12.09, 06:18
Juhtkiri: Tallink istub madalikul kinni
Kriis pole jätnud puutumata Eesti majanduse lipulaevu - ka Tallink Grupp on raskustes ning võttis neist ülesaamiseks kaheks aastaks laenupuhkust.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele