Riigikohus tunnistas Tallinki ja Hansatee Cargo maksmata tuletorni- ja navigatsioonitasude sissenõudmiseks esitatud makseteatiste aluseks olnud meresõiduohutuse seaduse rakendussätte osaliselt põhiseadusevastaseks, mis annab riigile võimaluse teise astme kohtus maksmist nõuda.
„Kuna riigikohus tunnistas tasud ainult osaliselt põhiseadusega vastuolus olevaks, siis on riik saavutanud pika ja keerulise vaidluse puhul tegelikult parima võimaliku lahenduse ning võlgnevuses olevad tasud on siiski osaliselt võimalik sisse nõuda,“ märkis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi õigusosakonna peaspetsialist Hindrek Allvee.
Tallinkil ja Hansatee Cargol oli tekkinud Allvee sõnul üle 30 miljoni kroonine võlgnevus kahe erineva seaduse alusel kehtestatud tasude osas, milleks olid kaubandusliku meresõidu koodeks ja selle alusel antud määrus ning meresõiduohutuse seadus 25.04.2004 kuni 02.06.2005 kehtinud redaktsioonis.
Peaspetsialist selgitas lähemalt, et 16. novembril 2008 jõustunud meresõiduohutuse seaduse rakendussätte alusel esitati võlgnikele makseteatised nii kaubandusliku meresõidu koodeksi kui ka meresõiduohutuse seaduse alusel võlgnevuses olevate tasude kohta. Riigikohus tunnistas Allvee sõnul põhiseadusega vastuolus olevaks ainult selle osa meresõiduohutuse seaduse rakendussättest, mille alusel nõuti kaubandusliku meresõidu koodeksi ja selle alusel antud määruse alusel kehtestatud tasude osas tekkinud võlgnevuse tasumist.
„Meresõiduohutuse seaduse alusel kehtestatud tasude osas põhiseadusega vastuolu riigikohus ei tuvastanud ning selles osas jäi meresõiduohutuse seaduse rakendussäte kehtima,“ toonitas Allvee. Seepärast ongi tema ütlusel võimalik vastavalt seadusele osas, milles tasude nõudmisel riigikohus põhiseadusega vastuolu ei tuvastanud, taotleda Tallinna halduskohtu 05.06.2009 tehtud otsuse tühistamist ning uue otsuse tegemist.
Seotud lood
Tallink Grupp saatis möödunud nädalal majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsile palve sadamatasude alandamiseks Tallinna sadamas. Põhjuseks ettevõtte nõrgad majandustulemused.
Tallink Grupi juhatuse liige ja finantsdirektor Janek Stalmeister tunnistas, et puhaskasumi muutust mõjutas oluliselt derivatiivide ümberhindlus.
Pärast aastaid kestnud vaidlusi ja
riigikohtus kaotamist on riik viimase võimalusena muutnud seadust, mille
kohaselt hakkab Tallinkilt ja Hansatee Cargolt tagasiulatuvalt sisse nõudma
maksmata tuletorni- ja navigatsioonitasusid.
Laevanduskontserni Tallinki ja riigi
vaheline vaidlus maksmata tuletorni- ja navigatsioonitasude osas on taaskord
jõudnud riigikohtusse.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.