• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 24.12.09, 10:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallink sai kütuse derivatiividega vastu pükse

Tallink Grupi juhatuse liige ja finantsdirektor Janek Stalmeister tunnistas, et puhaskasumi muutust mõjutas oluliselt derivatiivide ümberhindlus.
2007/2008 aastal teenis Tallink Grupp 318 miljonit krooni puhaskasumit, 2008/2009 majandusaasta lõppes aga 128 miljoni kroonise kahjumiga.
Saldo märkis, et ajal, mil naftabarrel maksis ligi 150 dollarit, fikseeris Tallink derivatiivide abil kütusehinna, et end hinnašokkide eest kaitsta. Ilmselt oli see Tallinkile kahjulik tehing, kuna naftahind langes kaks-kom korda.
"Tegemist on meelevaldse väitega, kuulujutte pole mõtet uskuda," kommenteeris Stalmeister. Ta lisas, et ettevõte fikseeris kütusehinna eelmise aasta oktoobris-novembris, mil hind polnud enam kaugeltki 150 dollarit.
"Derivatiividest tulenev negatiivne rahavoog oli 2008/2009. majandusaastal umbes 4 miljonit eurot, mis peamiselt ongi seotud kütusega. Kuna meie kütusekulu aastas on 100 miljoni euro ringis, pole riskide maandamisele kulunud osa kuigi suur," lisas Stalmeister.

Seotud lood

Uudised
  • 15.01.10, 13:52
Riik: saame Tallinkilt siiski osaliselt tasud sisse nõuda
Riigikohus tunnistas Tallinki ja Hansatee Cargo maksmata tuletorni- ja navigatsioonitasude sissenõudmiseks esitatud makseteatiste aluseks olnud meresõiduohutuse seaduse rakendussätte osaliselt põhiseadusevastaseks, mis annab riigile võimaluse teise astme kohtus maksmist nõuda.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele